Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tycker det är lite "lustigt".
Den 29:e juli (över två veckor sedan) tipsade jag 99mac-"redaktionen" om denna nyhet, men inte förrän nu skriver man om den.

Vad är det då för vits med att be skriva till nyhet@99mac.com med nyhetstips?

Nyhetsflöde är annars det 99mac saknar tycker jag. Förstasidan uppdateras helt enkelt för sällan för att tillfredställa nyhetsbehovet.
Forummässigt fungerar det bra. Och när det väl kommer nyheter till 99mac är det också bra.
Så jag tänkte att tipset jag skickade kunde bättra på denna brist. Samt att det var av stort allmänintresse. Men den bedömningen verkar jag inte dela med "redaktionen".

Nån som vill kommentera (av er som kollar mejlen till nyhet@99mac.com)?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-08-13 23:44

Senast idag hade Belak och jag en diskussion om just nyheterna. Vi lovar att titta över det hela. Problemet är att 99mac inte fokuserade på nyheter alls i början och det finns helt enkelt inte en organisation för det. Vi lovar att återkomma med en bättre och framför allt fungerande nyhetsredax. Tyvärr är det ju ideellt, det är svårt att "kräva" att någon ska kolla en e-post. Vi tittar på lösningar, promise!

Citat:

Skrevs ursprungligen av bollman
Senast idag hade Belak och jag en diskussion om just nyheterna. Vi lovar att titta över det hela. Problemet är att 99mac inte fokuserade på nyheter alls i början och det finns helt enkelt inte en organisation för det. Vi lovar att återkomma med en bättre och framför allt fungerande nyhetsredax. Tyvärr är det ju ideellt, det är svårt att "kräva" att någon ska kolla en e-post. Vi tittar på lösningar, promise!

Det får väl säjas att det är ett friskhetstecken om "problemet" redan diskuteras. Att 99mac inte är en nyhetskanal i huvudsak förstår jag. Men ibland är ambitionen väldigt hög just på nyhetsfronten vilket får en att undra. Långa artiklara och stora och ibland många bilder.
Och att det är ideelt har jag all respekt för också. Men engagemanget i 99mac verkar vara väldigt högt från alla inblandade (att döma av aktiviteten i forumen).
Man måste väl bestämma sig för en lagom ambitionsnivå att sträva efter helt enkelt.
Som jag skrev tidigare vill jag se mer "action" på förstasidan. Fler nya nyheter. Men notera att det är helt OK att sänka ambitionsnivån för artiklarna. Man ska inte som skribent känna en press att prestera mastodontartiklar med proffsiga bilder och långa utlägg. Det kan vara korta notiser också (långa välgjorda artiklar är självklart också intressanta att läsa). Sedan skapas ju diskussioner som vanligt utifrån dessa. Men jag tror att informationen om just macnyheter sprids på ett annat sätt om det publiceras på förstasidan än om folk ska bläddra sig igenom alla forum och vaska fram nyheterna i myllret av diskussioner.
Jag vet inte hur ni andra ser på saken, men jag tycker att Macworld minskat i värde på sistone. Kollar deras sida väldigt sällan, och känner mig inte alls lika undermedvetet tvungen att kolla av den som jag gör med 99mac och Macnytt.

För dem som undrar hur mitt nyhetstips såg ut:
-------------
Verkar som att MS ska släppa flera versioner av Office för Mac, varav en som
inkluderar VPC med WinXP! Bra pris dessutom får man säga.

http://www.microsoft-watch.com/article2/0,4248,1192679,00.asp
-------------

Detta är ett exempel på en utmärkt nyhet som skulle kunna skrivitsihop på 10 minuter (eller är jag tidsoptimist?) och som har stort nyhetsvärde.

Jag ser dessutom i efterhand att de nämde VPC version 6.1 (vilket jag inte reflekterade över första gången) och även angav ett releasedatum, 12 augusti.

Keep up the good work!

Jag beklagar att ditt tips inte uppmärksammats. Orsaken är dessvärre att nyhet@99mac.com adressen verkar gå rakt ut i tomma intet. Vet inte om Björnström kollar den ibland... men vi övriga admins och moderatorer har inte tillgång till den. En översyn av nyhetsbevakningen är absolut nödvändig. Det är jättebra att ni kommer med önskemål och förslag om hur ni vill att nyhetsbevakningen ska fungera.

/M

  • Avstängd
  • 2003-08-14 01:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
Jag beklagar att ditt tips inte uppmärksammats. Orsaken är dessvärre att nyhet@99mac.com adressen verkar gå rakt ut i tomma intet. Vet inte om Björnström kollar den ibland... men vi övriga admins och moderatorer har inte tillgång till den. En översyn av nyhetsbevakningen är absolut nödvändig. Det är jättebra att ni kommer med önskemål och förslag om hur ni vill att nyhetsbevakningen ska fungera.

/M

Jaha! Jag har skickat in nyheter. Sen har det tagit en två dagar och då publiceras de på olika trådar. Onödigt nedlagt försök till arbete( menar hjälpsamhet) m.a.o.
Där vore det bra om medarbetare och moderatorer fick läsa den posten. Eftersom ni skiftar dygnet runt för att bevaka trådarna. Det brukar alltid vara någon ansvarig i närheten Vilket uppskattas.

Fel av mig. Nyhets-mailen läses tydligen av Jon i den mån han har tid.

/M

  • Avstängd
  • 2003-08-14 01:21

Jag har läst "regler" inte bara för att några påpekat att jag borde.

Men i alla fall:

Seniormedlem : När en medlem varit aktiv på 99mac.com och skapat 75 inlägg får han eller hon titeln Seniormedlem.

Bör ni väl ändra. Många har passerat 75.

Switcher tycker jag är alldeles utmärkt.

Jag tror också att det finns en massa tjejer som använder Mac.

Stora värvningsrycket nu! Alla som känner tjejer som använder Mac se till att de loggar in!
De tjejer som inte använder Mac måste värvas till en enklare tillvaro:)

Pirre pirre, vad har det att göra med vår nyhetsbevakning?

  • Avstängd
  • 2003-08-14 01:27

Tänk er gamla reklamfilmer där tjejer står och stryker framför köksTven såpopera , matlagningsprogram.

Nää det skal vara en iMAC t.ex med iCHAT och iSIGHT "Den moderna kvinnan" och mannen som står i bakgrunden för att ta emot tvätten från tvättfirman som levererar.

  • Avstängd
  • 2003-08-14 01:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Pirre pirre, vad har det att göra med vår nyhetsbevakning?

Jon Jon Jag läste rubriken

Förbättringsförslag

sen var den kortad på min skärm.
Såg inte fortsättningen Nyhetsbevakning.

Sorry sorry

Hälsningar Pirre Pirre

1
Bevaka tråden