Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples molntjänster tillbaka – vad hände?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu fungerar Apples digitala tjänster igen efter driftstörningar som varade i 11 timmar. Apple uppger att orsaken var interna tekniska problem.

Läs hela artikeln här

Hm "äldre pappersbaserade kortläsare". Jag vet vad ni menar men det blir lite lustigt ändå.

Tur att de hade sådana undanstoppade. Jag upptäckte att det funkade kl. 01 i natt

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-03-12 12:40

De som inte kunde köpa appar, musik och böcker under driftstörningen lär ju i de flesta fall köpa dessa vid ett senare tillfälle!

Det är ju inte så att de går till någon annan butik...

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2015-03-12 14:51

Avdrag från i Tunes på kontot idag

Jag har idag två avdrag på 1,96 kr vardera från iTunes på mitt bankkonto. Begriper inte det och förmodar att det har med strulet igår att göra.
Inga stora pengar, men egendomligt.

Senast redigerat 2015-03-12 15:03
  • Medlem
  • 2015-03-12 15:01
Ursprungligen av munvig:

Jag har idag två avdrag på 1,96 kr vardera från iTunes på mitt bankkonto. Begriper inte det och förmodar att det har med strulet igår att göra.
Inga stora pengar, men egendomligt.

Läs mer här.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-03-12 15:15
Ursprungligen av munvig:

Jag har idag två avdrag på 1,96 kr vardera från iTunes på mitt bankkonto.

Har de feldebiterat lär du få tillbaka inom kort!

Eller rapportera felet, finns länk på mail-kvittot samt i iTunes kontohistorik.

Tröttnade på alla dessa småsummor på kontoutdragen och köper istället presentkort. Så smidigt aktivera med kameran och man ser hela tiden saldot direkt i butiken (iTunes/Mac App Store/iBooks).

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2015-03-12 19:11

Inget kvitto på avdrag från iTunes

Inte fått några mail-kvitton. Hade avregisrerat mitt bankkort eftersom jag bytt bank. När jag fick nytt kort var jag inne och tegisrerade det precis innan strulet började. Samband kanske . Presentkort var en bra ide' tack för tipset!

Ursprungligen av jas:

Har de feldebiterat lär du få tillbaka inom kort!

Eller rapportera felet, finns länk på mail-kvittot samt i iTunes kontohistorik.

Tröttnade på alla dessa småsummor på kontoutdragen och köper istället presentkort. Så smidigt aktivera med kameran och man ser hela tiden saldot direkt i butiken (iTunes/Mac App Store/iBooks).

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2015-03-12 19:15

Just denna hjälp kunde jag inte hitta, tack!

Det finns inga köp med på min historik och jag har ju inte heller köpt ngt, skall begära återbetalning trots den låga summan, rätt skall vara rätt. Tack för god hjälp!

Ursprungligen av JKF:

Läs mer här.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-12 19:22

Och inget extra utrymme i iCloud som du har köpt?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2015-03-12 19:34

Kanske är det ngn slags koll av det nya bankkortet?

Har inte köpt ngt, men funderar på om det kan vara ngn slags koll på det nya bankkortet jag registrerade?
Så som man får ibland när man tankar bensin, de drar en krona som sedan försvinner närköpet gått igenom?
Bara en slump att det råkade hända i samband med storstrulet.

Ursprungligen av kenjon:

Och inget extra utrymme i iCloud som du har köpt?

Ursprungligen av munvig:

Har inte köpt ngt, men funderar på om det kan vara ngn slags koll på det nya bankkortet jag registrerade?
Så som man får ibland när man tankar bensin, de drar en krona som sedan försvinner närköpet gått igenom?
Bara en slump att det råkade hända i samband med storstrulet.

precis så det är. Upplevde samma sak förra sommaren när jag bytte bank.

1
Bevaka tråden