Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdaterade MBA & MBP 13" - Snabbare diskar samt nya femte gen intel!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som vi såg på Apples senaste event så fick även MacBook Air och MacBook Pro 13" uppdaterade flashdiskar samt nya processorer. Synd att inte 15" också fick sig en uppdatering. Står i startgroparna att köpa en, men väntade nu iom senaste eventet.

Men rätta mig om jag har fel nu, men visst har MacBook Pro 13" bara dual core? Innan uppdateringen så fanns det väl Quad Core på dom kraftigare versionerna? Dvs i7?

Vet att jag läst någonstans att Intel har svårt att leverera quad-core i7?
Hoppas verkligen att nästa uppdatering bibehåller quad-core.

Samma hände ju med Mac Mini. Vid benchmarktest så var det ingen större prestandaskillnad trots att det gick från quad till dual.

Nån som vet mer om vad det är som händer med Intel och 5th gen?

Ursprungligen av KillwithSkill:

Men rätta mig om jag har fel nu, men visst har MacBook Pro 13" bara dual core? Innan uppdateringen så fanns det väl Quad Core på dom kraftigare versionerna? Dvs i7?

Nej 13" har aldrig haft Quadcore-processorer.

Ah okej!
Då behöver man inte oroa sig för att 15-tummarna med största propparna kommer att vara dual då!
...när dom nu väl blir uppdaterade!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-03-12 04:04
Ursprungligen av KillwithSkill:

Ah okej!
Då behöver man inte oroa sig för att 15-tummarna med största propparna kommer att vara dual då!
...när dom nu väl blir uppdaterade!

...om det nu kommer någon 15". Den kanske går samma öde tillmötes som 17". Större iPhones och mindre datorer. Jag undrar med lite skräckblandad förtjusning vad som kommer här näst?

Ursprungligen av onnyt:

...om det nu kommer någon 15". Den kanske går samma öde tillmötes som 17".

Det kommer inte ske. Apple's nya 15" MBP är runt hörnet.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2015-03-12 08:49

Intel har inte släppt uppdaterade 4-kärniga processorer varken till laptops eller stationära med broadwell/ 5:e generationen.
Gissar att 15´MBP och iMac kommer att uppdateras samtidigt frammåt sommaren.

Teardown på den nya "13 rMBP (Broadwell)

1
Bevaka tråden