Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SCUMM-Spel?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-03 00:58

Någon som håller koll på vilka SCUMM-baserade spel som har blivit freeware och var man kan ladda ner dem?

Har bara funnit "Beneath A Steel Sky" än så länge...

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-08-03 01:30

Som jag har förstått det så blev BASS fritt för att utvecklarna av SCUMMVM tjatade lite på rättighetsinnehavarna.
Det kanske är dags att starta någon slags namninsamling och försöka få Lucas Arts att släppa sina gamla spel. Monkey Island tex.

http://mac.the-underdogs.org/

Där finns MI-spelen att ladda ner gratis och en hel del annat smått och gått

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-03 02:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nillon
Som jag har förstått det så blev BASS fritt för att utvecklarna av SCUMMVM tjatade lite på rättighetsinnehavarna.
Det kanske är dags att starta någon slags namninsamling och försöka få Lucas Arts att släppa sina gamla spel. Monkey Island tex.

Joo-oo. Det kan juh knappast vara en marknad kvar för att kunna sälja dem nu för tiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-03 02:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
http://mac.the-underdogs.org/

Där finns MI-spelen att ladda ner gratis och en hel del annat smått och gått

Mycket trevlig sida, men det var inte fullt det jag letade efter...

Är det bara jag som har strul med att få SCUMMvm att öppna Beneath a Steel Sky? (underbart spel)

Jag har bara testat 70 mb verren...

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-08-13 22:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Är det bara jag som har strul med att få SCUMMvm att öppna Beneath a Steel Sky? (underbart spel)

Jag har bara testat 70 mb verren...

Hade inga problem med att öppna det, däremot ville det inte funka helt bra att köra i fullskärmsläge.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-13 23:05

Nån som fått ljudet att funka i Monkey Island 1 eller 2. Monkey island 3 finns ju enbart för pc, nån som provat att köra PC binärerna under ScummVM?

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2003-08-13 23:31
Citat:

Monkey island 3 finns ju enbart för pc, nån som provat att köra PC binärerna under ScummVM?

Här hittar du svaret.

Man kör inte binärerna, man kopierar bara in alla datafilerna i en mapp och sedan lägger man till den i ScummVM och spelar (jag har spelat igenom Curse of Monkey Island på min mac i ScummVM så det funkar näst intill perfekt, finns dock några få grafikbuggar här och där)

1
Bevaka tråden