Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa MBP nu eller vänta?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2015-03-10 14:47
Ursprungligen av paulreedsmith:

Hoppas du köpte en MBP innan de höjde priserna till 14490/22490 igår kväll!!!!!!! Sjuka priser. Var riktigt nära att sälja min igår kväll för 8k och köpa en Macbook. Tur att jag inte gjorde det. Tycker priserna har legat på en rimlig nivå gällande Mac nu ända sedan de sänkte MBP från 13490 för första generationen retinor till 11990. Nu börjar det spår ut igen. Synd. Förstår att detta har med dollarna att göra. Undra hur det kommer påverka Samsung Asus och Dells priser. Skulle kunna tänka mig en tunn Core M modell för runt 10k.

MacBook Pro 13" Retina, i5 2.6 GHz, 8 GB, 128 GB för 10,990 kr.

Ursprungligen av JKF:

MacBook Pro 13" Retina, i5 2.6 GHz, 8 GB, 128 GB för 10,990 kr.

Tycker personligen att 128gb är lite snålt som huvuddisk i en laptop. 256gb är mitt minimikrav för att slippa ha musik på en extern disk.

  • Medlem
  • 2015-03-10 15:13
Ursprungligen av JoelBurman:

Tycker personligen att 128gb är lite snålt som huvuddisk i en laptop. 256gb är mitt minimikrav för att slippa ha musik på en extern disk.

Då köper man sig en sådan för 12,985 kr även om jag personligen skulle köpa den billigare varianten samt en extern hårddisk.

JKF: För att det inte ska bli förvillande så är ju dom macbookarna du länkar till Haswell inte Broadwell som presenterades igår. Trådskaparen skriver också att hen vill ha 16gb ram.

Om hen har råd tycker jag absolut hen ska satsa på broadwell istället eftersom det i slutändan visade sig vara en ganska stor uppdatering trots allt. Sen kan man säkerligen fynda Haswell rMBP den närmaste tiden och tjäna ett antal tusenlappar.

Senast redigerat 2015-03-10 15:58
Bevaka tråden