Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV prisdumpas – liten påverkan för svenskar

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under dagens presskonferens meddelades det att Apple TV prisdumpas med hela 30 procent - från 99 till 69 dollar. I Sverige påverkas priset betydligt mindre.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-03-09 21:53

Man har väl prisjusterat över hela linjen?

Ursprungligen av frazze:

Man har väl prisjusterat över hela linjen?

Eftersom priserna justerades upp pga av den dyrare dollarn äts prissänkningen upp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-09 23:31

Får jag göra en fuling och fråga utan att Googla? Vad r skillnaden på gen 2 och 3? Vad vinner jag på att köpa 3:an när jag har tvåan?

Ursprungligen av xms67:

Får jag göra en fuling och fråga utan att Googla? Vad r skillnaden på gen 2 och 3? Vad vinner jag på att köpa 3:an när jag har tvåan?

2an klarar väl bara 720p medan 3an klarar 1080p.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-10 08:54
Ursprungligen av Megolon:

Eftersom priserna justerades upp pga av den dyrare dollarn äts prissänkningen upp.

Inte korrekt, iaf inte om jag antar att det har varit samma prisökning (15%) över hela produktlinjen.

Då har vi en prisökning på ATV, innan sänkningen på just denna, från 899 kr till 1034 kr (899*1,15). Sedan sänks priset från 1034 kr till 799 kr, vilket innebär en minskning på 22%. Det är inte långt ifrån sänkningen på 30% som de gjorde i US.

Ursprungligen av zinned:

Inte korrekt, iaf inte om jag antar att det har varit samma prisökning (15%) över hela produktlinjen.

Då har vi en prisökning på ATV, innan sänkningen på just denna, från 899 kr till 1034 kr (899*1,15). Sedan sänks priset från 1034 kr till 799 kr, vilket innebär en minskning på 22%. Det är inte långt ifrån sänkningen på 30% som de gjorde i US.

Vem har sagt att allt måste vara exakt över hela linjen av produkter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-10 09:26
Ursprungligen av Megolon:

Vem har sagt att allt måste vara exakt över hela linjen av produkter.

Du påstod att prissänkningen på ATV hade ätits upp av prisjusteringen, det är ju inte helt korrekt och det ser du förklarat i mitt inlägg.

Ursprungligen av zinned:

Du påstod att prissänkningen på ATV hade ätits upp av prisjusteringen, det är ju inte helt korrekt och det ser du förklarat i mitt inlägg.

Kanske inte helt korrekt men en del i prisjusteringen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-10 10:19
Ursprungligen av Megolon:

Kanske inte helt korrekt men en del i prisjusteringen.

Ja, 8% av prissänkningen...från 30% ner till ca 22%.

1
Bevaka tråden