Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dyrare Macbook när Apple prisjusterar

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple släppte inte bara en ny Macbook under måndagen utan passade också på att uppdatera vissa modeller av Macbook Air och Macbook Pro med bättre prestanda. Samtidigt passar företaget på att höja priserna.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-03-09 21:57

Dom har höjt priserna på MBA också va?
Kollade på en konf. förra veckan men nu får jag för mig att den gått upp pris med ett par tusen.

Hela linjen av bärbara har justerats för att kompensera den dyra dollarn.

Men iMac, Mac Mini och Mac Pro verkar ligga kvar på samma priser som tidigare.

Lite konstigt att man höjer så mycket på vissa produkter, och ingenting alls på andra produkter.

Fick inte 15" modellerna nya processorer ?! Broadwell flyttade väl in nu?

Ursprungligen av _pojke:

Fick inte 15" modellerna nya processorer ?! Broadwell flyttade väl in nu?

Samtliga fick Broadwell ser det ut som nu när jag kollade.

edit: Eller inte, alla utom 15.

Ursprungligen av _pojke:

Fick inte 15" modellerna nya processorer ?! Broadwell flyttade väl in nu?

Broadwell finns inte i 4-kärnigt utförande, därav ingen uppgradering.

  • Medlem
  • 2015-03-10 02:50

Varför ingen prishöjning på Mac Mini, iMac och Mac Pro?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-03-10 07:08
Ursprungligen av JKF:

Varför ingen prishöjning på Mac Mini, iMac och Mac Pro?

Kan ju bara spekulera men kanske för att dom är så pass ny-uppdaterade att dom tagit höjd för valutan. Dock är ju iPhone 6 också ganska ny men kan tänka mig att dom har andra modeller för prissättning på iPhone kontra Mac.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-03-10 07:51

Dollarn har gått upp med över 30% på ett år. Inte undra på att amerikanska produkter blir dyrare.

http://www.valuta.se/currency/showgraph.aspx?...

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple släppte inte bara en ny Macbook under måndagen utan passade också på att uppdatera vissa modeller av Macbook Air och Macbook Pro med bättre prestanda. Samtidigt passar företaget på att höja priserna.

Läs hela artikeln här

SEK vs $ på ett år:

Ursprungligen av kladda:

Kan ju bara spekulera men kanske för att dom är så pass ny-uppdaterade att dom tagit höjd för valutan...

Nyuppdaterade? Icke-retina-iMacen är 1,5 år gammal.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-03-10 09:04
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nyuppdaterade? Icke-retina-iMacen är 1,5 år gammal.

Just därför dom inte prishöjer den också.
För att den är gammal och/eller för att uppdatering är på väg. Tror jag.

Ursprungligen av kladda:

Just därför dom inte prishöjer den också.
För att den är gammal och/eller för att uppdatering är på väg. Tror jag.

Så är det nog men då är det ju konstigt att MBPr 15" chockhöjdes i pris.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2015-03-10 12:04
Ursprungligen av denniswall:

Så är det nog men då är det ju konstigt att MBPr 15" chockhöjdes i pris.

Jag tror att de höjde priset på Mb Air och Mb Pro, men inte på iMac och Pro, för att prisskillnaden till den nya macbooken inte skulle bli för stor inom det bärbara. "Det skiljer ju bara nån hundralapp. Då kan jag ju lika gärna ta den nya..."

  • Medlem
  • Finspång
  • 2015-03-10 12:23

Känns ganska bra att jag köpte den billigare konfigurationen av 15" mbpr för ett par månader sen, gav 15999kr för den då

Är bra bit upp till 21995kr

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-03-10 12:26

Tror ni inte elgiganten med flera kommer sälja av sin äldre MacBook Airs/PROs som dom har på lager till ett lägre pris?

Ursprungligen av Heden:

Tror ni inte elgiganten med flera kommer sälja av sin äldre MacBook Airs/PROs som dom har på lager till ett lägre pris?

Nej inte om de kan ta ut ett högre pris.

Ursprungligen av grenhall:

Nej inte om de kan ta ut ett högre pris.

Ta ut högre pris för en modell som är äldre och inte uppdaterad som dom som säljs i Apple Store till det högre priset?
Tveksamt enligt mig.

Ursprungligen av Megolon:

Ta ut högre pris för en modell som är äldre och inte uppdaterad som dom som säljs i Apple Store till det högre priset?
Tveksamt enligt mig.

Nej jag antog att personen menade modellerna som säljs på Elgiganten generellt. De kommer ju garanterat att höja priserna på iPhone även om de redan finns på lager. Det kommer vara en hundralapp billigare än Apple Store som vanligt men inte mer än så.

Det var synd om nya köpare , p.g.a ny programvara ? Tråkig!

Ursprungligen av Draper_777:

Det var synd om nya köpare , p.g.a ny programvara ? Tråkig!

Pga ny programvara? Vad menar du med det?

Svar:

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Pga ny programvara? Vad menar du med det?

Jag menar det jag läste ur 99 mac: följande....Dyrare Macbook när Apple prisjusterar.

Apple släppte inte bara en ny Macbook under måndagen utan passade också på att uppdatera vissa modeller av Macbook Air och Macbook Pro med bättre prestanda. Samtidigt passar företaget på att höja priserna.

svar:

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Pga ny programvara? Vad menar du med det?

Nu försåt jag , p.g.a prestanda . Jag trodde bättre prestanda gör ny program . Men det är fel !

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-03-10 17:53
Ursprungligen av grenhall:

Nej jag antog att personen menade modellerna som säljs på Elgiganten generellt. De kommer ju garanterat att höja priserna på iPhone även om de redan finns på lager. Det kommer vara en hundralapp billigare än Apple Store som vanligt men inte mer än så.

Skrev äldre modellerna.

Antar att dom inte skickar tillbaka dessa. Kanske släpps någon fin rea om ett tag.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-03-11 10:16
Ursprungligen av grenhall:

Nej jag antog att personen menade modellerna som säljs på Elgiganten generellt. De kommer ju garanterat att höja priserna på iPhone även om de redan finns på lager. Det kommer vara en hundralapp billigare än Apple Store som vanligt men inte mer än så.

Den iPhone jag köpte på Elgigantens webbutik till priset 6390:- samma kväll Apple höjde priset i sin butik, har idag hos Elgiganten höjts till 7490:-
Bra affär, var inne i en av deras butiker för ett tag sen och köpte en 6+ för 5990:-, något veckoerbjudande var det, nu kostar samma telefon 8590:- ;D

Ursprungligen av Hjopek:

Den iPhone jag köpte på Elgigantens webbutik till priset 6390:- samma kväll Apple höjde priset i sin butik, har idag hos Elgiganten höjts till 7490:-
Bra affär, var inne i en av deras butiker för ett tag sen och köpte en 6+ för 5990:-, något veckoerbjudande var det, nu kostar samma telefon 8590:- ;D

Precis som jag skrev då alltså. Grattis till en bra deal!

Jo det är trist med chockhöjningen på iaf toppmodellen av 15". Fick nej på försäkringsärendet då förra kostade 22xxx när jag köpte höst 2013. Så tuff deal om du vill ha snabb 15".

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-03-14 22:39

Kan tipsa om att elgiganten fortfarande säljer 2014 års modell av MacBook PRO till samma pris som innan Apples justering. Bokade precis en för 10 990. Kände att den nyaste inte riktigt var värt 2600 mer (Studentpriset är ca 13600).

1
Bevaka tråden