Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så mycket kostar Apple Watch

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har under sitt mediaevent presenterat priserna för sin smarta klocka Apple Watch. Den dyraste modellen kostar över 85 000 kronor.

Läs hela artikeln här

Räkna med minst 100 000kr, om man tittar på de senaste omvandlingarna som Apple gjort från Dollar till SEK.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-09 20:20

Dyraste kostar mer än 85 000 kr? Onekligen då den ligger på $17.000. Gissar på över 150 000 iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-09 20:38

Herrejevlar. Undrar verkligen om dessa kommer bli den succé Apple hoppas på. Att börja på c:a 4000 SEK för en klocka är tämligen högt skjutet. Kanske de börjar bundla  Watch med iPhone?

Senast redigerat 2015-03-09 20:56

Erik.dv imo kan vi räkna med det. Iaf i Us, se om våra operatörer hänger på

Alldeles för dyr för att vara intressant tråkigt nog.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-09 21:33

Det blir iaf en Apple Watch för mig, dock ingen Space Grey då de plötsligt inte finns med i lineup'en längre...märkligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-09 21:41

Så taggad på en Apple Watch - Uppdaterat mitt Borderlinx konto men sitter även och funderar på om det kanske är värt en trip till London. Nu kvarstår bara frågan vilken version och vilka band. Troligen den i stål så man faktiskt kan byta lite band!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-09 21:44
Ursprungligen av phoricu:

Så taggad på en Apple Watch - Uppdaterat mitt Borderlinx konto men sitter även och funderar på om det kanske är värt en trip till London. Nu kvarstår bara frågan vilken version och vilka band. Troligen den i stål så man faktiskt kan byta lite band!

Du kan byta band på Sport också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-09 21:48
Ursprungligen av zinned:

Du kan byta band på Sport också.

Skönt - Lät på Apples keynote att det inte var fallet med just Sport Edition men kanske uppfattade fel då!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-09 21:52

Förutom skillnader i materialet har Sport inte safirglas, det har Apple Watch och Watch Edition.

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-03-09 21:56

Safirglas vill man ha på en klocka. Att dom börjar på 4000 utan detta är inte okej, och att det skulle vara så mycket dyrare med det verkar otroligt. Safirglas får man på traditionella klockor för långt under dom pengarna.

Du får dessutom med 2 band till sport, så visst kan man byta banden.

http://store.apple.com/Catalog/regional/amr/p...

Blir nog inte någon 1:a versions klocka här?
Batteritiden är fortfarande kass, ladda den varje dag/natt är inte lockande. Var 3:e dag som sämst skulle jag tycka var ok för en klocka...inte oftare.
Väntar nog till nästa/senare uppgradering när barnsjukdomarna försvunnit.
Kombinationen en telefon som sällan är långt bort och polarloop funkar bra, den visar tid också, behöver som mest laddas 2 ggr i veckan, så kör nog vidare med det till AppleWatch gör mig förälskad. Det blev jag inte nu.

Senast redigerat 2015-03-10 07:53
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-09 22:25
Ursprungligen av Erik.dv:

Herrejevlar. Undrar verkligen om dessa kommer bli den succé Apple hoppas på. Att börja på c:a 4000 SEK för en klocka är tämligen högt skjutet.

Jag siar att klockorna kommer att sälja som smör! Allt som har Apples logo gör det. Allt som Jonathan vidrör förvandlas till guld. Apple kommer att sälja fler klockor än alla andra tillverkare tillsammans. Kom ihåg varifrån ni hörde det först.

85 000:- + moms och en mer fördelaktig dollarkurs för Apple skulle jag tro.

Tror många glömmer att detta inte är ett "aktivitetsband" eller en traditionell klocka. Det är en ny produkt, en ny kategori. Inte ens Wear är samma sak. Wear kom först men är redan låååååååångt efter. Ni kommer köpa glöm inte vem som sa det först.

Nej tack, svart stål med stållänk 1099$ blir minst 11000kr :/

Får se om sportvarianten duger då jag främst hade velat ha den t ll träning ändå.

Själv hade jag mål-låst på "42mm Space Black Case with Space Black Stainless Steel Link Bracelet" och var rätt så inställd på att köpa den... Men seriöst, priset på $1,099.00 (ca 9.300 SEK) avskräcker mig! Det är hutlöst dyrt!

Och köpa "snål-varianten" med plastband för typ 3.500-4.000 SEK känns inte heller så troligt.

Ledsen Apple! Du får inte mig den här gången!

Tur att Android-klockorna snart börjar fungera med iPhone iaf

Ursprungligen av iTiger:

Själv hade jag mål-låst på "42mm Space Black Case with Space Black Stainless Steel Link Bracelet" och var rätt så inställd på att köpa den... Men seriöst, priset på $1,099.00 (ca 9.300 SEK) avskräcker mig! Det är hutlöst dyrt!

Och köpa "snål-varianten" med plastband för typ 3.500-4.000 SEK känns inte heller så troligt.

Ledsen Apple! Du får inte mig den här gången!

Tur att Android-klockorna snart börjar fungera med iPhone iaf

Som jag hade tänkt mig och nu reserverat mig om, får se om man kan få plånboken lite tjockare tills dom släpps här. Är ju trotts allt lite sugen

Få se om lotto slår in så kanske det blir en av vardera guldversionerna

Senast redigerat 2015-03-10 07:15
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-10 09:08
Ursprungligen av grenhall:

85 000:- + moms och en mer fördelaktig dollarkurs för Apple skulle jag tro.

Nej, den dyraste klockan gick ju bevisligen loss på $17000, vilket lär översättas till 150000-170000 SEK.

Bara som kuriosa så har jag tittat på prislistan för Rolex.

1044 olika beställningsbara klockor som varierar mellan $4.170 till $439.995

Personligen så funderar jag på sportmodellen i Space Gray. Jag har funderat på detta med batteritiden och tror att den ligger på just den nivå som är lägsta möjliga accepterbara. Jag tar alltid av mig min klocka (mekanisk Omega) när jag sover så det passar med mitt användningsmönster.

Standbytiden verkar vara ganska likt gångreserven på min nuvarande klocka. Det var väl 3 dagar?

Ursprungligen av zinned:

Nej, den dyraste klockan gick ju bevisligen loss på $17000, vilket lär översättas till 150000-170000 SEK.

Ja absolut men jag tänkte på den varianten som det skrevs om i första inlägget. Alltså varianten för $15 000.

Men ärligt talat, hade jag inte kunnat köpa klockan på bolaget så vete fan om jag hade lagt ~7500:- skattade kronor på den.

Frederique Constant har en klocka som heter Horological Watch som använder Motion-X teknik för ~11 000:-. Men batteriklockor för så mycket pengar gör ont i min lilla klocksamlarsjäl.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-10 10:14
Ursprungligen av grenhall:

Ja absolut men jag tänkte på den varianten som det skrevs om i första inlägget. Alltså varianten för $15 000.

Men $15000 är inte 85000 SEK heller. Översätts snarare till att den klockan kommer kosta nästan dubbelt upp, runt 150000 SEK.

Ursprungligen av zinned:

Men $15000 är inte 85000 SEK heller. Översätts snarare till att den klockan kommer kosta nästan dubbelt upp, runt 150000 SEK.

Ibland är inte huvudet med riktigt. Jag ger upp. Uppenbarligen utgick jag från $10 000 eftersom dollarkursen ligger runt ~8,3:-. Men strunt samma. Det blir ofantligt dyrt oavsett.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-10 10:36
Ursprungligen av grenhall:

Ibland är inte huvudet med riktigt. Jag ger upp. Uppenbarligen utgick jag från $10 000 eftersom dollarkursen ligger runt ~8,3:-. Men strunt samma. Det blir ofantligt dyrt oavsett.

Haha, så kan det vara för oss alla

Korrekt, det blir snuskigt dyrt om man ska hålla sig med de allra ädlaste metallerna. Ingenting för 99% av befolkningen.

Ursprungligen av zinned:

Haha, så kan det vara för oss alla

Korrekt, det blir snuskigt dyrt om man ska hålla sig med de allra ädlaste metallerna. Ingenting för 99% av befolkningen.

Jag tror att du får lägga till några decimaler...

99,99% eller så men det kan räcka för att få en bra affär för Apple

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-10 11:03
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror att du får lägga till några decimaler...

99,99% eller så men det kan räcka för att få en bra affär för Apple

Jo, det har du nog rätt i

Kanske en "Apple" Watch för 288Y/drygt 300 kr kan vara något, då?

http://shanghaiist.com/2015/03/11/fake-apple-...

Ursprungligen av grenhall:

Ibland är inte huvudet med riktigt. Jag ger upp. Uppenbarligen utgick jag från $10 000 eftersom dollarkursen ligger runt ~8,3:-. Men strunt samma. Det blir ofantligt dyrt oavsett.

Dollarn rusar, över 8.6 nu.

Ursprungligen av banzai3030:

Dollarn rusar, över 8.6 nu.

Den åker snart ner igen när Fed bestämmer sig för att börja höja räntorna i juni.

1
Bevaka tråden