Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 8.2 kan komma på måndag

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple kommer enligt uppgift att uppdatera sitt mobila operativsystem IOS till version 8.2 på måndag.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-03-06 16:16

Fixa WiFi istället för en app ingen använder.

Ursprungligen av Json_81:

Fixa WiFi istället för en app ingen använder.

Använder samtliga nämnda appar och har inget problem med WiFi, så jag är nöjd

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-03-09 09:29
Ursprungligen av Alexander Ross:

Använder samtliga nämnda appar och har inget problem med WiFi, så jag är nöjd

Tur det. Både min 5S och min ipad air strular lite med WiFi.
Och MBP'n med för den delen, så fixa wifi i OS X med.
Jag trodde det var något med mitt hemma-nät, men andra enheter funkar bra och dessa bråkar även på andra nät.

Ursprungligen av Json_81:

Tur det. Både min 5S och min ipad air strular lite med WiFi.
Och MBP'n med för den delen, så fixa wifi i OS X med.
Jag trodde det var något med mitt hemma-nät, men andra enheter funkar bra och dessa bråkar även på andra nät.

Tappar du kontakten med Wifi routers eller vad har du för symptom?

Tänk om dom har fixat automatisk WiFi-sync mellan iOS-burkar och iTunes när iOS-burkarna står på laddning? Det har aldrig funkat för mig och många andra. Jag har faktiskt inte stött på någon därute i cyberrymden som det funkar för

Senast redigerat 2015-03-09 16:19
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-09 12:11

...du syftar på WiFi-synken?

Den har aldrig funkat.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-03-09 13:50
Ursprungligen av BlackSmp:

Tappar du kontakten med Wifi routers eller vad har du för symptom?

Hastigheten går ner till obrukbart slött lite då och då.

Ursprungligen av Json_81:

Hastigheten går ner till obrukbart slött lite då och då.

Har upplevt precis samma sak, switchar man då (om man har olika SSIDs så man kan välja) till t.ex. 5GHz-bandet eller tvärtom så hoppar det igång igen.

Mer sällsynt iaf för mig sedan 8.1.3, men händer ibland fortfarande.

Ursprungligen av zinned:

...du syftar på WiFi-synken?

Den har aldrig funkat.

Det har alltid funkat för mig. Förutom när lokalsynk var borta helt ett tag första kvartalet 2014.

Lokalsynk?

Ursprungligen av Micke Byström:

Det har alltid funkat för mig. Förutom när lokalsynk var borta helt ett tag första kvartalet 2014.

Ursprungligen av Demiurgen:

Lokalsynk?

Synkronisering mellan OS X och IOS-enheten utan att gå via iCloud. D v s det som du beskrev själv ovan om jag nu tolkade dig rätt.

Jepp. Det är den som aldrig funkat för mig och mååååånga andra (om man kollar runt på nätet).
Idén är ju strålande - exempel: man har ett fotoalbum som hela tiden fylls på och justeras i t.ex. Aperture - detta har man satt att synca med sin iPhone via iTunes - dessutom automatiskt via WiFi när iPhonen är på laddning (över natten m.a.o.). Man kan på detta sätt alltid ha sina spellistor, fotoalbum, etc - som förändras - uppdaterade i luren/paddan när man lämnar hemmet.

Tyvärr är detta scenario bara en teori för många. Det funkar inte. Någon synk kickar aldrig igång av sig själv. Never. Nada. Ingen har hittat en lösning på problemet - tusen har kämpat. Dött.

Ursprungligen av Micke Byström:

Synkronisering mellan OS X och IOS-enheten utan att gå via iCloud. D v s det som du beskrev själv ovan om jag nu tolkade dig rätt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-09 17:38
Ursprungligen av Demiurgen:

Jepp. Det är den som aldrig funkat för mig och mååååånga andra (om man kollar runt på nätet).
Idén är ju strålande - exempel: man har ett fotoalbum som hela tiden fylls på och justeras i t.ex. Aperture - detta har man satt att synca med sin iPhone via iTunes - dessutom automatiskt via WiFi när iPhonen är på laddning (över natten m.a.o.). Man kan på detta sätt alltid ha sina spellistor, fotoalbum, etc - som förändras - uppdaterade i luren/paddan när man lämnar hemmet.

Tyvärr är detta scenario bara en teori för många. Det funkar inte. Någon synk kickar aldrig igång av sig själv. Never. Nada. Ingen har hittat en lösning på problemet - tusen har kämpat. Dött.

Precis. Det funktionen finns där och ska funka enligt Apple men det stämmer inte med verkligheten.

Men har jag luren i laddaren och bootar om iTunes så fungerar det. Den gången. Inte förr och inte senare.

1
Bevaka tråden