Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fönster går inte att se när jag öppnar Safari

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har upptäckt en grej som strular för mig med Safari. När jag öppnar programmet, eller efter att alla fönster har varit stängda, och jag öppnar ett nytt fönster så visas inte det. Det är alltså dolt, och går inte att se på något skrivbord. Om jag trycker command-N för att öppna ytterligare ett nytt fönster syns inte det heller.

Problemet går att lösa genom att trycka ctrl-command-F, varefter fönstret dyker upp i helskärmsläge, och efter detta går det att lämna helskärmsläget utan fönstret döljs igen.

Någon mer som upplevt detta problem?

OS X Yosemite 10.10
Safari 8.0

  • Medlem
  • 2014-11-25 15:31

Har du testat att Nollställa Safari via Safari-menyn? Eventuellt kan en uppgradering till 10.10.1 göra skillnad.

Ursprungligen av alix:

Har du testat att Nollställa Safari via Safari-menyn? Eventuellt kan en uppgradering till 10.10.1 göra skillnad.

Tyvärr hjälpte inte uppdateringen.

Vart hittar jag "nollställ Safari" nånstans?

Och går det att ominstallera Safari på något sätt?

  • Medlem
  • 2015-03-08 11:43
Ursprungligen av yomoooo:

Tyvärr hjälpte inte uppdateringen.

Vart hittar jag "nollställ Safari" nånstans?

Och går det att ominstallera Safari på något sätt?

Det var länge sedan jag gjorde det inlägget. Har du uppdaterat Mac OS X till 10.10.2? Snart kommer 10.10.3. Safari kom som ny version i januari (8.0.3), har du uppdaterat till den?

Ursprungligen av alix:

Det var länge sedan jag gjorde det inlägget. Har du uppdaterat Mac OS X till 10.10.2? Snart kommer 10.10.3. Safari kom som ny version i januari (8.0.3), har du uppdaterat till den?

Jo jag vet, men jag har gjort alla dom uppdateringarna och problemet kvarstår tyvärr

  • Medlem
  • 2015-03-08 11:49
Ursprungligen av yomoooo:

Jo jag vet, men jag har gjort alla dom uppdateringarna och problemet kvarstår tyvärr

Vad jag vet kan man inte installera om Safari med mindre än att man installerar om hela Mac OS X.

Åfan, var det jag misstänkte...

Testa om det är samma i ett annat användarkonto.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Testa om det är samma i ett annat användarkonto.

Intressant, detta tycks vara isolerat till mitt eget konto.

  • Medlem
  • 2015-03-08 19:18

Du kanske har fått något skräp i webbläsaren. Testa Adware Medic. http://www.adwaremedic.com/index.php

Ursprungligen av yomoooo:

Intressant, detta tycks vara isolerat till mitt eget konto.

Mycket!

Då är det säkert nåt du kan fixa genom att ta bort det som Safari har sparat under din hemmapp.

Testa till exempel att (med Safari avstängt) gå till ~/Library/Preferences och lyft ut com.apple.Safari.plist på skrivbordet. Gör detsamma om du har en eller flera plist-filer i undermappen ByHosts som du hittar på samma ställe.

Starta Safari och se vad som händer. Blir det ingen skillnad kan du lägga tillbaka dem.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Mycket!

Då är det säkert nåt du kan fixa genom att ta bort det som Safari har sparat under din hemmapp.

Testa till exempel att (med Safari avstängt) gå till ~/Library/Preferences och lyft ut com.apple.Safari.plist på skrivbordet. Gör detsamma om du har en eller flera plist-filer i undermappen ByHosts som du hittar på samma ställe.

Starta Safari och se vad som händer. Blir det ingen skillnad kan du lägga tillbaka dem.

Gav ingen effekt, inte heller efter omstart och reparation av skivbehörigheter.

Detta problem tycks ha lösts till slut, i.o.m. uppdatering till OS X 10.11

Äntligen!

1
Bevaka tråden