Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office 2016 preview finns att testa

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-05 23:25

Du menar Office 2015 för Mac?

Ursprungligen av zinned:

Du menar Office 2015 för Mac?

Nej, det blir Office 2016 för Mac.
http://www.cnet.com/news/office-2016-for-mac-...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-05 23:40

Märkligt då deras absolut senaste Outlook för Mac är just "Outlook 2015" som släpptes för 365-användare för inte så länge sedan, när resten av Office-sviten skulle komma senare under 2015.

Ursprungligen av zinned:

Märkligt då deras absolut senaste Outlook för Mac är just "Outlook 2015" som släpptes för 365-användare för inte så länge sedan, när resten av Office-sviten skulle komma senare under 2015.

Ja, det var en specialare för just Outlook har jag för mig med bättre support för Office 365.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-05 23:51

Jag kör själv Outlook 2015 på min iMac sedan ett tag. Förutsatte därför att resten av sviten också skulle heta 2015 och inte ett splittrat namn som nu då.

Outlook 2015 medan det blir Word 2016...märkligt.

Ursprungligen av zinned:

Jag kör själv Outlook 2015 på min iMac sedan ett tag. Förutsatte därför att resten av sviten också skulle heta 2015 och inte ett splittrat namn som nu då.

Outlook 2015 medan det blir Word 2016...märkligt.

Blir säkert en uppdatering till Outlook 2016 när hela sviten lanseras.

Versionsnumret nu för Word, Excel, PowerPoint, Outlook och OneNote är 15.8. Samtidigt så har det släppts en uppdatering till "gamla" Outlook 2015 till versionsnummer 15.8. Vi kan nog räkna med att det blir 16.0 i den skarpa versionen.

Office 2016 för Windows kommer att komma som en preview inom några veckor, och de båda versionerna beräknas släppas ungefär samtidigt i andra kvartalet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-03-06 16:32

Testat det lite nu och stödet för OneDrive och Sharepoint ser riktigt bra ut.
Hela designen är snygg och systemet känns riktigt Mac faktiskt

Ursprungligen av kladda:

Testat det lite nu och stödet för OneDrive och Sharepoint ser riktigt bra ut.
Hela designen är snygg och systemet känns riktigt Mac faktiskt

Kul att höra! Ska bli spännande att se om man lyckas koppla Office till jobbets SP

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-03-06 22:09
Ursprungligen av barbapappa_86:

Kul att höra! Ska bli spännande att se om man lyckas koppla Office till jobbets SP

Jag testade idag och den kopplade upp sig själv till vår SP. Dock blev de en liten knepig sökväg så jag tog bort och knöt om den. Farmor klarar av det nya gränssnittet. Otroligt tydligt..och snyggt!
Apple kan skratta sig lyckliga att Microsoft fått till en så här pass bra version och Office paketet. Tror att många som gått till webbaserade affärssystem och kör onedrive eller SP kommer ha ett enkelt steg över till en Mac nu.

Jag tycker kalendervyn fortfarande är lika värdelös som tidigare.

I Windows-miljö kan jag få fram alla kollegor sida vid sida men på Mac envisas man hela tiden med att överlappa allt.
Inte hanterbart för 5 öre när man går igenom.

EDIT: Jag tar tillbaka mitt påstående. Sida vid sida finns nu i preview men saknades i Outlook 2015

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-07 13:00

Excel verkar har problem med det typsnitt vi kör med på jobbet. Trist, programmet verkar vara "a breath of fresh air" så att säga.

Gillar Outlook starkt. Bättre än Outlook 2010 som vi kör på jobbet (win).

Genomgång av Office 2016 hos InfoWorld. Tipstack till @reboot81!

Det lär nog snart komma en uppsjö recensioner...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-03-20 09:54
Ursprungligen av johan_tanying:

Genomgång av Office 2016 hos InfoWorld. Tipstack till @reboot81!

Det lär nog snart komma en uppsjö recensioner...

Min recension är kort men säger allt:

Man kan inte scrolla till vänster eller höger i kalendern genom att swipe:a

1
Bevaka tråden