Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2015-01-18 13:30
Ursprungligen av Dalle:

Då är det väl bara att montera på en backspegel/sidospegel som fälls in när dörren blir låst? Allt som krävs borde vara en givare, ett relä, en motor samt batteri och kablar. Som ren bonus lär du bli ett hett samtalsämne bland dina grannar.

Lysande förslag
Tänkte först på en sådan flagga som äldre brevlådor har men detta är ju mycket bättre

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-01-18 13:46
Ursprungligen av Mymac4ever:

Det skulle jag behöva på min lägenhetsdörr så jag slipper springa tillbaks o kolla varje gång jag känner mig osäker på att jag låst e-som låsningsproceduren sas går på automatik

There's an app for that, eller?

  • Medlem
  • 2015-01-18 23:51

Ville spela lite Gran Turismo 6 innan jag ska sova. Men först ville den installera lite uppdateringar...
Den resan startade jag vid 21 ikväll. Nu när jag kikar så är den beräknade återstående tiden fortfarande 210 minuter! Va i helvete!? Har Sony börjat använda Microsofts servrar?
PS3an är ansluten med kabel och har ca 700Mb/s i uppkopplingshastighet. (uppmätt med BBK på en MBA)

  • Medlem
  • International user
  • 2015-01-19 00:01
Ursprungligen av Mymac4ever:

Det skulle jag behöva på min lägenhetsdörr så jag slipper springa tillbaks o kolla varje gång jag känner mig osäker på att jag låst e-som låsningsproceduren sas går på automatik

Skaffa finska lås till era dörrar så behöver ni aldrig undra. Jag fattar inte mig på svenska legenhetsdörrar, vem som helst kan ju springa in genom dem, när de är olåsta. Här är dörren alltid låst från utsidan sett, medan från insidan kan man enkelt öppna utan nyckel.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-01-26 14:55

Hur är Flash skapat egentligen, med säkerhetsluckor och buggar som utgångspunkt?
Nu har jag installerat Flash för femtioelfte gången. Vore det inte dags att Adobe bakar in en autouppdaterare? Jag vill ha 10 autouppdateringslicenser, vart betalar jag?

  • Medlem
  • 2015-01-26 15:02

*Varning för konspirationsteorier som man ofta läser om på tex IDG osv*
@reboot81: Det kanske är NSA som styr utvecklingen av Flash, allt för att ständigt ha öppna bakvägar in i folks datorer?

  • Medlem
  • International user
  • 2015-01-26 15:59
Ursprungligen av reboot81:

Hur är Flash skapat egentligen, med säkerhetsluckor och buggar som utgångspunkt?
Nu har jag installerat Flash för femtioelfte gången. Vore det inte dags att Adobe bakar in en autouppdaterare? Jag vill ha 10 autouppdateringslicenser, vart betalar jag?

Macromedia produkt, och alla macromedia produkter är buggiga. Samt att när Macromedia blev uppköpt av Adobe, var först Adobes hälsosamma plan att lägga ner flash.

Men det hela slutade lite som när Apple köpte upp NeXT, i praktiken tog NeXT över Apple. På samma sätt tog Macromedia över Adobe och alla fina Adobe produkter led stort och buggar blev vardag. Illustrator och Photoshop fick inga egentliga uppdateringar av värde på länge. Om man då inte värderar buggar så att säga.

  • Medlem
  • 2015-02-04 14:43

F*cking jävla SJ! Har suttit på tåg sedan 5:30 i morse. Är fortfarande inte framme. Tåget är över 2 timmar sent nu. Och än finns det fortfande tid att ännu mer kan gå åt helvete!!! (Eftersom vi fortfarande inte är framme)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-02-04 16:29
Ursprungligen av Dalle:

F*cking jävla SJ! Har suttit på tåg sedan 5:30 i morse. Är fortfarande inte framme. Tåget är över 2 timmar sent nu. Och än finns det fortfande tid att ännu mer kan gå åt helvete!!! (Eftersom vi fortfarande inte är framme)

Under all kritik.

Tåg är idag inte avsedda till att transportera människor. De kan användas till att transportera gods, inget annat.

Min skrivare är bra på de flesta sätt utom två;

1. den är bläcktörstig o det går inte att skriva ut om en patron, som inte används för stunden, är tom
2. Man ska inte ha brått att skriva ut när man precis slagit på den för då följer en jävla väntan då den verkar genomföra någonslags omförflyttning och rengöring av vartenda rörliga del i sitt inre - vilket ger en väntan som känns som fem minuter av tragglande, burrande o wizzande

  • Medlem
  • 2015-02-09 09:22

Totalstopp på motorvägen efter en seriekrock. Detta kommer ta lååång tid.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2015-02-09 09:36
Ursprungligen av Mymac4ever:

Min skrivare är bra på de flesta sätt utom två;

1. den är bläcktörstig o det går inte att skriva ut om en patron, som inte används för stunden, är tom
2. Man ska inte ha brått att skriva ut när man precis slagit på den för då följer en jävla väntan då den verkar genomföra någonslags omförflyttning och rengöring av vartenda rörliga del i sitt inre - vilket ger en väntan som känns som fem minuter av tragglande, burrande o wizzande

Känner igen det där. Min Canon-maskin beter sig likadant.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-02-26 01:07

Kommer från jobbet och ser att hela området är nedsläckt.

Strömavbrott i hela området, det händer lite för ofta här.

Leonard Nimoy dog i morse

Ursprungligen av Mymac4ever:

Leonard Nimoy dog i morse

_\\//

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-02-27 22:12
Ursprungligen av Mymac4ever:

Leonard Nimoy dog i morse

Ooh shit, det var tråkigt att läsa.

Jag är så infernaliskt jobbigt velig just nu. Blä

Skulle vara duktig och putsa upp tangentbordet i morse. Använde som vanligt Antistatiskt rengöringsskum som appliceras på en trasa, därefter putsas tangentbordet noggrant med datorn avstängd. Tror Ni att tangentbordet funkar nu???? I h-vete heller. Lät det ligga på elementet i 20 min, funkar fortfarande inte. 120 anställda och bara jag och VD som har mac. Gissa vems tangentbord jag använder nu?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-05 08:35

Enbart en lätt fuktad mikrofiberduk brukar jag använda, både till tangentbord och bildskärm.

Ursprungligen av kenjon:

Enbart en lätt fuktad mikrofiberduk brukar jag använda, både till tangentbord och bildskärm.

jo det brukar jag med men nu stod skummet framme:|

Ursprungligen av Mats Edfeldt:

Skulle vara duktig och putsa upp tangentbordet i morse. Använde som vanligt Antistatiskt rengöringsskum som appliceras på en trasa, därefter putsas tangentbordet noggrant med datorn avstängd. Tror Ni att tangentbordet funkar nu???? I h-vete heller. Lät det ligga på elementet i 20 min, funkar fortfarande inte. 120 anställda och bara jag och VD som har mac. Gissa vems tangentbord jag använder nu?

Elektronik och fukt är ingen hit.

Ursprungligen av Pixelated:

Elektronik och fukt är ingen hit.

Nä det är sant, men kan nu meddela att skriften som skrivs nu är med det rengjorda tangentbordet. 2 dagar senare funkar det alltså. Gött mos

  • Medlem
  • 2015-03-12 09:48

Förkyld till förbannelse! Femte dagen med feber och hosta. Är totalt slutkörd och matt i kroppen, lungorna har jag hostat sönder för länge länge sen!

  • Medlem
  • 2015-03-17 09:50
Ursprungligen av Dalle:

Förkyld till förbannelse! Femte dagen med feber och hosta. Är totalt slutkörd och matt i kroppen, lungorna har jag hostat sönder för länge länge sen!

Och det är helt sant, det som de säger i filmen!
Jag var förkyld båda gångerna som våra barn föddes, så jag vet vad jag pratar om.

  • Medlem
  • 2015-03-17 09:58

Tionde dagen med samma förkylning. Febern är numera bara sporadisk och hostan tog hostmedicinen hand om.
Men lik förbannat orkar jag inte göra någonting. Att gå och handla i affären och gå hem igen (totalt 500 meters promenad) är rena döden! Igår skulle jag vara smart och cykla dit, men var då först tvungen att pumpa däcken. Helt ärligt, jag trodde jag skulle få hjärtstopp...

Säg den glädje som varar. Det bud som jag fick på lägenheten gäller inte längre.
Tydligen så har hen ångrat sig och tagit ett erbjudande på en hyresrätt istället.
Satans jävla skit

Inte sur kanske men lite "himla m ögonen " o grymta...

Förra veckan när jag började med min "operation: omorganisation" i lägenheten vilket bla innebar omdragning av vissa kablar, tyckte jag att det var onödigt att jag hade två meter antennkabel ligga ihoprullad bakom/under en hylla så således kapade jag den o skarvade ihop den med en skarvkontakt.

Igår när jag fortsatte i andra änden av väggen, där tv o ljudanläggning står, upptäckte jag att antennkabeln var skarvad m förlängningskabel. Jag hade nog inte kunnat dra fram mer o trott att den var för kort o således skarvat. Suck.

Detta betyder att när jag får hem mitt beställda väggstativ så måste jag skarva kabeln, fast tur är att jag har extrakabel liggande för jag kan/vill inte byta hela kabeln e-som den nu går bakom två hyllor o är fäst i golvlisten

I morse på väg till jobbet blev jag bötfälld av polisen för att inte ha stannat för en fotgängare vid övergångsställe.
Gubbfan var på väg från övergångsstället och tvärvände och börja gå över. Hade jag försökt stannat hade vi krockat, men så tyckte inte polisen, så nu blev man 3k fattigare. SUCK!

Ursprungligen av CekariYH:

I morse på väg till jobbet blev jag bötfälld av polisen för att inte ha stannat för en fotgängare vid övergångsställe.
Gubbfan var på väg från övergångsstället och tvärvände och börja gå över. Hade jag försökt stannat hade vi krockat, men så tyckte inte polisen, så nu blev man 3k fattigare. SUCK!

Detta är något om det hände mig skulle dra till domstol.

Skulle inte ha en chans utan vittnen, dom tog mig nån km bort och kan bli ännu dyrare om man förlorar.

Bevaka tråden