Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kunde inte aktivera Ipad ? har prövat via Itunes också ?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

rensade hela ipaden så att den skulle bli som "ny" nu kan jag bara ställa in språk och region och sen koppla upp mig på mitt wifi.
När jag sen ska gå vidare så står det att det kan ta några minuter och efter det får jag ett felmedellande där det står såhär: Kunde inte aktivera Ipad. Ipaden kunte inte aktiveras eftersom aktiverinsserververna inte är tillgängliga för tillfället. Försök aktivera genom att ansluta Ipad till ITunes eller försök igen om ett par minuter. Om problemet kvarstår kontaktar du Apples support.

Har prövat flera gånger via ITUNES men får samma medellande där också. Har även testat att göra det 10 gånger via ipaden och jag har ju wifi som fungerar.
Vet inte riktigt vad jag ska göra för att få igång Ipaden.

Apples samtliga system fungerar så problemet verkar vara din iPad. Har du provat återhämtningsläget?

Ursprungligen av Pixelated:

Apples samtliga system fungerar så problemet verkar vara din iPad. Har du provat återhämtningsläget?

Nej har inte testat det.
Tack för tipset ska prova så fort jag kommer hem så får vi se om det fungerar

Ursprungligen av Pixelated:

Apples samtliga system fungerar så problemet verkar vara dn iPad. Har du provat återhämtningsläget?

Men sedan kommer återställning av programvara och då ”fastnar” den... Har tagit ur sladden ett flertal gånger och börjat om, men vid slutet av återställning av programvara så ”vill den inte mer” .

den laddar upp till 3/4 sen fastnar den där och den rör sig inte längre har väntat länge så.
Först visas serienummret sen står det serienummer ej tillämpligt kan detta påverka på något vis eller ?

Senast redigerat 2015-03-04 22:03
Ursprungligen av Silversten:

Men sedan kommer återställning av programvara och då ”fastnar” den... Har tagit ur sladden ett flertal gånger och börjat om, men vid slutet av återställning av programvara så ”vill den inte mer” .

den laddar upp till 3/4 sen fastnar den där och den rör sig inte längre har väntat länge så.
Först visas serienummret sen står det serienummer ej tillämpligt kan detta påverka på något vis eller ?

Testa att resetta din host-fil:
http://www.igeeksblog.com/how-to-reset-restor...

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testa att resetta din host-fil:
http://www.igeeksblog.com/how-to-reset-restor...

Provade att reseta host filen men blev tyvärr ingen skillnad :/ fixa ju problemet med att halva skärmen inte fungerade nu vill inte detta blir helt galen :/

Ursprungligen av Silversten:

Provade att reseta host filen men blev tyvärr ingen skillnad :/ fixa ju problemet med att halva skärmen inte fungerade nu vill inte detta blir helt galen :/

Kan du posta innehållet i host-filen?

[quote name="barbapappa_86" postid="2229445"]Kan du posta innehållet i host-filen?[/quote

Jag är inte alls bra på varken datorer eller ipad men jag följde den länken du postade innan och där kunde man installera ett program på windows som själv körde och återställde/uppdaterade host-filen på Datorn. namnet var Microsoftfixit50227.
Jag klickade sedan på lös detta problem åt mig och efter installationen så skulle jag starta om datorn.
Nu när jag startar upp ipaden ser jag bara itunes loggan och laddningssladden längre än så kommer jag inte.

Senast redigerat 2015-03-04 23:51
Ursprungligen av Silversten:

Jag är inte alls bra på varken datorer eller ipad men jag följde den länken du postade innan och där kunde man installera ett program på windows som själv körde och återställde/uppdaterade host-filen på Datorn. namnet var Microsoftfixit50227.
Jag klickade sedan på lös detta problem åt mig och efter installationen så skulle jag starta om datorn.
Nu när jag startar upp ipaden ser jag bara itunes loggan och laddningssladden längre än så kommer jag inte.

Ok, du har alltså en PC. Det är relevant information som du kunde ha gett lite tidigare. Hur som haver, i länken står det:

Citat:

The easiest way to do this would be to use Microsoft’s Fix It for resetting the hosts file. If you click on this Fix it link, it downloads a msi file. Running this takes you through a wizard which fixes the hosts file automatically.

Var det den du körde? Det står även att den inte fungerar i Windows 8. Antar att du inte har Windows 8?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ok, du har alltså en PC. Det är relevant information som du kunde ha gett lite tidigare. Hur som haver, i länken står det:

Var det den du körde? Det står även att den inte fungerar i Windows 8. Antar att du inte har Windows 8?

Sorry glömde att skriva att jag kör via PC. japp körde via Fix it och när det var klart skulle datorn startas om och det gjorde jag.

[quote name="barbapappa_86" postid="2229448"]Ok, du har alltså en PC. Det är relevant information som du kunde ha gett lite tidigare. Hur som haver, i länken står det:

Var det den du körde? Det står även att den inte fungerar i Windows 8. Antar att du inte har Windows 8?[/quote

kör windows 7

1
Bevaka tråden