Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på Laserskrivare som klarar postscript

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-08-12 08:48

Jag är på jakt efter en ny liten laserskrivare som kan hantera postscript utskrifter och som inte kostar en förmögenhet. Är det någon som har något förslag?

Eller är det lika bra att behålla min gamla LaserWriter Pro 630???

  • Medlem
  • 2003-08-13 15:53

Går det att använda en skrivare som emmulerar postscript istaäälet? Fungerar det på bra och enkelt sätt?

Tips på skrivare mottages fortfarande tacksammt.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-13 17:07

HP1200/1300 har många nöjda Mac-användare kan undertecknad intyga. Finns med nätverk också. Webbinterface på det senare.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-13 18:13

Har själv tittat på 1300:an i veckan och den ser klart intressant ut men när man går in på hp:s support forum pratas det om problem med PS och man får skriva ut bilder i ASCII. En annan post pratade om att hp support hade gett rådet att en jetdirect nätverksanslutning skulle råda bot på detta men inget absolut svar gavs om det hjälpte eller ej. Någon som har erfarenhet med skrivaren i produktion och ej bara från reklam? Enligt dustins reklamblad så blev den bästa produkt i MacWorld april-03 så den borde funka bra tycker man.

Schuckert var det 1300n som de använde då den har nätverk från början?

http://forums.itrc.hp.com/cm/QuestionAnswer/1,,0x293563f96280d711abdc0090277a778c,00.html

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=c00003052

Senast redigerat 2003-08-13 19:04
  • Oregistrerad
  • 2003-08-13 20:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av pepparkaka
Schuckert var det 1300n som de använde då den har nätverk från början?

Det är faktiskt blandat. En person sitter hemma med en 1300 USB och kör ut InDesign och Illustrator. Funkar fint. De som kör 1300n eller 1200 har inte heller rapporterat några problem.
Vi får väl se...
Hur som helst det som om denna budgetskrivare har kvaliteten på rätt ställen. JetDirecten är helt underbar att konfigurera.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-13 20:23

Jag läste inläggen och det är det klassiska problemet att skriva ut binärdata på en kanal som bara hanterar ASCII. En JetDirect stödjer AppleTalk och IPP/Socket och kan ta emot binärdata (EPS, TIFF) på rätt sätt. Man får samma resultat med en HP-skrivare som är ansluten till skrivarkön på en Windows 2000 Server och skall hantera Mac-klienter

De kunder jag nämnde ovan kör uteslutande OS X...vad annars

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-13 20:46

Jag har haft en HP 1200n, den fungerade utmärkt med Postscript.

Nu har jag en HP 2500L, fungerar också utmärkt med Postscript och MAC via USB-port, men den är ju inte speciellt liten, däremot är det ju en färglaser till schysst pris.

Helst skulle jag ju dock vilja ha PCL drivrutiner till OSX eftersom Postscript är så långsamt. Förr när typsnitt i vektorformat endast fanns som Postscript kändes det ju bra, men nu ser jag ingen egentlig användning för PS.

Nån som kan berätta varför Postscript är så populärt på Mac fortfarande?

Jag får titt som tätt erbjudanden att köpa begagnade HP skrivare.
Om du inte vill betala för mycket så skulle jag söka en begagnad LaserJet 2100 eller 2200.

1
Bevaka tråden