Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsam kopiering i Finder

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Thailand
  • 2015-03-04 02:21

Det är dags att börja ett nytt bildarkiv i Iphoto. Jag försöker därför kopiera det gamla biblioteket från min användarmapp till min Time Capsule. TC-disken är av modellen strax innan tornmodellen.
När jag drar över biblioteket i Finder startar kopieringen och landar snart på c:a 100Kbit/s. Detta oavsett om jag kör över 5GHz-wifi eller med kabel. Filen är på 68GB. Det kommer att ta ett par dygn.
WiFi Explorer säger att det skall vara max 450MBit/s hastighet på överföringen. Jag får alltså ut en kvarts promille i hastighet. Har nu avbrutit kopieringen.

P.S. har OSX 10.10.2. MBP 13 tum mitten 2014 med 3GHz i7, 16GB minne och 1TB flashdisk. Både dator och TC ej upptagna med annat när jag testade.

Vad göra?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-03-04 09:06

Koppla sladd emellan, då ska det gå betydligt fortare. Annars är det något fel. Trådlöst är notoriskt opålitligt vad gäller hastighet.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2015-03-04 09:15
Ursprungligen av Vassius:

Koppla sladd emellan, då ska det gå betydligt fortare. Annars är det något fel. Trådlöst är notoriskt opålitligt vad gäller hastighet.

När jag använde sladd blev det samma hastighet. Så jag återgick till WiFi för att slippa ha en sladd över golvet.
Men efter tre timmar hände något, plötsligt ökade hastigheten med faktor 100, så nu är det nyss klart!
Mycket märkligt!

1
Bevaka tråden