Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att uppdatera till 10.6.8?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gnesta
  • 2015-03-03 13:01

Jag har nyligen uppdaterat min gamla iMac med en Snow Leopard 10.6.3. Nu kommer en Programuppdateringsfråga om jag vill uppgradera till 10.6.8. Det finns 124,1 GB utrymme på HD. Vilka problem kan uppstå om jag gör denna uppdatering? Skrivare, scanner, PS som jag är beroende av??? Snälla hjälp en äldre vilsen man som vill men inte riktigt kan. Eller vågar. Tack.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-03-03 13:09

Troligtvis uppstår inga problem alls. Eventuella kompatibilitetsproblem med drivrutiner etc uppstår snarare vid större uppdateringar (från 10.6 till 10.7 t.ex.).

Men, risken finns ju alltid att något går snett. Se till att ha en fräsch backup så har du den att luta dig tillbaka på om olyckan är framme. Om du inte redan kör Time Machine så finns det en guide här: http://www.99mac.se/artikel/6521-guide-skydda...

Ursprungligen av OlleQ:

...Vilka problem kan uppstå om jag gör denna uppdatering

Det ska inte uppstå några problem alls. Tvärtom. Det är mycket bättre att köra 10.6.8 än 10.6.3. Färre buggar och mer säkerhet.

Så länge du uppdaterar inom "samma familj", dvs från en 10.6-version till en annan 10.6-version, så påverkas inte skrivare, scanner och program.

Om du däremot uppgraderar till en helt ny version - från 10.6 till 10.7, 10.8, 10.9 eller 10.10 - så finns det en liten risk att något program kan sluta fungera. Men det brukar kunna lösas genom att uppdatera det programmet (eller skrivar- eller scanner-drivtrutinen, eller vad det nu må vara)

Så 10.6.8-uppdateringen i sig är ingen risk. Men vad som helst kan hända, när som helst - en hårddiskkrasch t.ex. Du har väl backup om något sådant skulle inträffa?

  • Medlem
  • Gnesta
  • 2015-03-03 14:02

Tack, jo jag har Time Machine som Backup.

1
Bevaka tråden