Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man ta bort skärmsläckaren "iTunes-bilder"?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dags för dagens I-lands problem...

Jag gillar att använda slumpmässig skärmsläckare för att få lite olika beteende i datorn från gång till annan. Men, det finns en skärmsläckare som jag inte riktigt kan med - "iTunes-bilder". Till råga på allt verkar det som att datorn favoriserar just denna skärmsläckare för jag tycker att den dyker upp väldigt ofta...

Finns det något sätt i Yosemite att antingen exkludera denna skärmsläckare från slumpningen eller i värsta fall avinstallera den helt? Jag har googlat runt lite och det verkar som att man i tidigare versioner av OS X har kunnat avinstallera skärmsläckare ifrån Systeminställningar men detta verkar vara borta i Yosemite. Någon som har något bra tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-02 14:39

Jag antar att du menar iPhoto's bilder för iTunes bilder finns inte vad jag känner till.
Under Systeminställningar hittar du Skrivbord och Skärmsläckare, där kan du vid Källa bestämma från vilken mapp bilderna ska visas.
Väljer du inget visas alla bilder du har slumpvis.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-03-02 14:40

Vad händer om du tar bort den från datorn? Den finns på /System/Library/Screen Savers/iTunes Artwork.saver

Ursprungligen av reboot81:

Vad händer om du tar bort den från datorn? Den finns på /System/Library/Screen Savers/iTunes Artwork.saver

Tack! Där gömde den sig. Jag hade letat i /Library/Screen Savers och ~/Library/Screen Savers, men missade att den fanns under /System. Nu ligger den i papperskorgen...

Ursprungligen av Gnulia:

Jag antar att du menar iPhoto's bilder för iTunes bilder finns inte vad jag känner till.
Under Systeminställningar hittar du Skrivbord och Skärmsläckare, där kan du vid Källa bestämma från vilken mapp bilderna ska visas.
Väljer du inget visas alla bilder du har slumpvis.

Nej, det var allt iTunes bilder jag ville bli av med. Det är en (i mina ögon) irriterande skärmsläckare som visar bilder från de albumomslag man har i iTunes och man kan direkt lyssna på en skiva genom att klicka på omslaget. Problemet är bara att för att stänga av den måste man klicka på en liten knapp i nedre högra hörnet. Jag tycker att en skärmsläckare ska försvinna när man rör på musen eller trycker på en tangent och jag är inte intresserad av att lyssna på musik ifrån skärmsläckarläget.
Tack vare reboot81 slipper jag numera känna mig kränkt & lite småarg som bara en svensk blekfet medelålders man kan göra...

1
Bevaka tråden