Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder av Galaxy S6 påminner om något

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

I helgen förväntas Samsung presentera den smarta mobilen Galaxy S6 i Barcelona, men några nya bilder avslöjar kanske redan nu vad de har att visa upp.

Läs hela artikeln här

Dags att plocka fram chipspåsen och ett glas coca cola för det här ska bli intressant

  • Medlem
  • 2015-02-26 11:29

Typiskt Apple! De kopierade Samsungs nya telefon redan innan den presenterats!

  • Medlem
  • 2015-02-26 20:04

Skulle bli oerhört förvånad om dessa bilder inte är fejkade så det visslar
Vi får se snart

  • Medlem
  • International user
  • 2015-02-27 13:00
Ursprungligen av PaO:

Skulle bli oerhört förvånad om dessa bilder inte är fejkade så det visslar
Vi får se snart

Varför det, de ser inte speciellt fejkade ut.

  • Medlem
  • 2015-02-27 13:34
Ursprungligen av juanito:

Varför det, de ser inte speciellt fejkade ut.

Samsung har sagt att detta är en ny tändning deras Project Zero. De har hypat S6 med filmer på twitter och Youtube och byggt upp en förväntan på ett nytt utseende. Alpha och Note 4 var försmak av vad som komma skulle. Är det då detta de har är det så uselt så det bara visslar. Därför tror jag att företaget som tagit fram Note Edge har mer att komma med. Vi får se på söndag
Är dessa äkta kommer de att tappa ännu mer

I övermorgon vet vi

Japaner eller Koreaner skulle väl aldrig kopiera. Det har aldrig hänt genom åren.......

Ursprungligen av PaO:

Samsung har sagt att detta är en ny tändning deras Project Zero. De har hypat S6 med filmer på twitter och Youtube och byggt upp en förväntan på ett nytt utseende. Alpha och Note 4 var försmak av vad som komma skulle. Är det då detta de har är det så uselt så det bara visslar. Därför tror jag att företaget som tagit fram Note Edge har mer att komma med. Vi får se på söndag
Är dessa äkta kommer de att tappa ännu mer

I övermorgon vet vi

Ryktet säger väl två varianter av S6, S6 och S6 Edge. Om undersidan ser ut så där så finns det fortfarande mer att komma med - för en undersida är trots allt ganska lite att underbygga en hype med...

Ser ut som vilken tidigare Samsung som helst.

  • Medlem
  • 2015-02-27 18:58
Ursprungligen av adress@mac:

Japaner eller Koreaner skulle väl aldrig kopiera. Det har aldrig hänt genom åren.......

Nej det är klart
Men Samsung är inte vilken uppstickare som helst som vill ha sina 15 sekunder i ljuset. Att Samsung skulle göra S6 lik Iphone är ju att fullständigt skjuta sig i foten

  • Medlem
  • 2015-02-27 19:01
Ursprungligen av BlackSmp:

Ryktet säger väl två varianter av S6, S6 och S6 Edge. Om undersidan ser ut så där så finns det fortfarande mer att komma med - för en undersida är trots allt ganska lite att underbygga en hype med...

Helt rätt. Tydligen har Note Edge sålt så pass bra att man släpper en med dubbla sido skärmar i full produktion. Jag tror och hoppas att S6 Edge är något extra vilket gör att det bådar gott inför lanseringen av Note 5 Edge till hösten

  • Medlem
  • 2015-02-27 19:04

Jag tror att S6 ser ut som en Samsung med bättre prestanda, rensat och snabbare Touchwiz och lite andra material. Men S6 Edge blir något utöver det vanliga

  • Medlem
  • International user
  • 2015-02-27 19:50
Ursprungligen av PaO:

Nej det är klart
Men Samsung är inte vilken uppstickare som helst som vill ha sina 15 sekunder i ljuset. Att Samsung skulle göra S6 lik Iphone är ju att fullständigt skjuta sig i foten

Äh det har de ju gjort innan, det var ju så de blev populära. Nu när intäkterna dalar för dem så kanske det är dags igen.

  • Medlem
  • 2015-02-27 20:49
Ursprungligen av juanito:

Äh det har de ju gjort innan, det var ju så de blev populära. Nu när intäkterna dalar för dem så kanske det är dags igen.

Samsung kopierade Apple och Apple kopierar Samsung.

Det är väl lite mer invecklat än så, vad jag vet är Samsung fortfarande en av Apples största leverantörer. Utan Samsung hade det inte blivit många Iphone byggda. Förra året tog de fram de bästa skärmarna och släppte produkter som Gear VR, Gear S och Note Edge. Eventuellt kommer de med processor på 14nm i S6. Samsung har fortfarande en stor marknadsandel men har problem med vinsten. Vi får se på söndag om S6 Edge är något att hänga i julgranen

  • Medlem
  • 2015-03-01 21:21

Förutom att jag tycker att underkanten på S6 och hålen liknar Iphone 6 för mycket så är där inga likheter när det gäller S6 Edge
Nu satte nog Tim Cook middagen i halsen.
Enastående snygg och kompetent lur må jag säga den där Edge.

Ursprungligen av PaO:

Förutom att jag tycker att underkanten på S6 och hålen liknar Iphone 6 för mycket så är där inga likheter när det gäller S6 Edge
Nu satte nog Tim Cook middagen i halsen.
Enastående snygg och kompetent lur må jag säga den där Edge.

Ja, får hålla med, S6 Edge är galet läcker faktiskt. Som nåt från framtiden.. Synd att man missade att ha IP-klassning på den.

http://www.androidcentral.com/samsung-galaxy-...

  • Medlem
  • 2015-03-01 22:17
Ursprungligen av keptang:

Ja, får hålla med, S6 Edge är galet läcker faktiskt. Som nåt från framtiden.. Synd att man missade att ha IP-klassning på den.
http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2015/03/samsung-galaxy-s6-gargh-4-600x298.jpg
http://www.androidcentral.com/samsung-galaxy-...

Ja IP68 eller så hade varit pricken över i.
Men inbyggd trådlös laddning, båda standarder och IKEA bygger nu in dessa stationer i lampfötter och möbler. Kamera som nog slår det mesta och skärm på 577 ppi utan att tappa kraft. Clear view cover är ju bara så coolt och tar LED cover till Note 4 till en ny nivå

http://cdn1.expertreviews.co.uk/sites/expertr...

Ursprungligen av PaO:

Ja IP68 eller så hade varit pricken över i.
Men inbyggd trådlös laddning, båda standarder och IKEA bygger nu in dessa stationer i lampfötter och möbler. Kamera som nog slår det mesta och skärm på 577 ppi utan att tappa kraft. Clear view cover är ju bara så coolt och tar LED cover till Note 4 till en ny nivå

http://cdn1.expertreviews.co.uk/sites/expertr...

Jo absolut, riktigt bra features. Men IP-klassningen alltså, misstag, iaf för många som räknat med det.

  • Medlem
  • 2015-03-01 22:28
Ursprungligen av keptang:

Jo absolut, riktigt bra features. Men IP-klassningen alltså, misstag, iaf för många som räknat med det.

Håller med dig
Många hade räknat med det

Ursprungligen av PaO:

...
Nu satte nog Tim Cook middagen i halsen.
...

Tror du verkligen det?

  • Medlem
  • 2015-03-02 01:38
Ursprungligen av PaO:

Skulle bli oerhört förvånad om dessa bilder inte är fejkade så det visslar
Vi får se snart

Så här i efterhand var det ganska likt bilderna som läckt tidigare va?

  • Medlem
  • 2015-03-02 05:09
Ursprungligen av Dalle:

Så här i efterhand var det ganska likt bilderna som läckt tidigare va?

Det jag reagerade på var att jag tycker att underkanten på S6 fortfarande är för lik Iphone 6 och det förvånar mig. Men övriga sidor med de material som de valt och speciellt S6 Edge är inte mer likt Iphone än någon annan. S6 Edge är galet läcker

  • Medlem
  • 2015-03-02 06:00
Ursprungligen av BlackSmp:

Tror du verkligen det?

Ja det tror jag
Jag talar om S6 Edge
Den första telefonen från Samsung som jag tror tilltalar både de som gillar specs och de som gillar utseende och byggkvaliteten.
När nu Samsung fimpade utbytbara batteri och minneskort så byggde de in UFS 2.0 och trådlös laddning med snabb laddning. Det tillsammans med skärm och andra funktioner kan motivera det högre priset, vi får se om den säljer. Note Edge går ju fortfarande att få tag i så de vågade ju massproduktion av en dubbel edge i alla fall

  • Medlem
  • 2015-03-02 09:15
Ursprungligen av PaO:

Det jag reagerade på var att jag tycker att underkanten på S6 fortfarande är för lik Iphone 6 och det förvånar mig. Men övriga sidor med de material som de valt och speciellt S6 Edge är inte mer likt Iphone än någon annan. S6 Edge är galet läcker

iPhone 6? Den är nästan på pricken lik en iPhone 5s. Sett till telefonens undersida, som en mix av 5s/6.

  • Medlem
  • 2015-03-02 09:39
Ursprungligen av Dalle:

iPhone 6? Den är nästan på pricken lik en iPhone 5s. Sett till telefonens undersida, som en mix av 5s/6.

Ja nedre kanten på S6 är lik Iphone men inte S6 Edge tycker jag. Men där slutar likheterna och speciellt om man ser till S6 Edge. S6 bryr jag mig inte så mycket om utan flaggskeppet är S6 Edge. Sjukt snygg och klockade 30 000 poäng högre än S5 i Atuntu

Ursprungligen av keptang:

Jo absolut, riktigt bra features. Men IP-klassningen alltså, misstag, iaf för många som räknat med det.

IP00 är klassningen, kanske inte så bra men i allafall en klassning.

Ursprungligen av hummel:

IP00 är klassningen, kanske inte så bra men i allafall en klassning.

Inte riktigt good enough.

  • Medlem
  • 2015-03-02 18:47
Ursprungligen av hummel:

IP00 är klassningen, kanske inte så bra men i allafall en klassning.

Källa på det?
IP 20 är minimikrav för att apparater ska få säljas. Den första siffran anger nivån av petskydd, och den andra nuffran hur vattentålig mojängen i fråga är.

Minst IP65/68 ska det vara.

Ursprungligen av PaO:

Ja IP68 eller så hade varit pricken över i.
Men inbyggd trådlös laddning, båda standarder och IKEA bygger nu in dessa stationer i lampfötter och möbler. Kamera som nog slår det mesta och skärm på 577 ppi utan att tappa kraft. Clear view cover är ju bara så coolt och tar LED cover till Note 4 till en ny nivå

http://cdn1.expertreviews.co.uk/sites/expertr...

Nu är jag oförmögen att använda någon annan nalle än en Note, men jag var inställd på att bli imponerad av sexan. Och visst, kanten är snygg. Men jag är oerhört besviken på att de överger kortplats och utbytbart batteri. Utbudet av handdatorer som inte är leksaker krymper.

Bevaka tråden