Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pages, fram och baksida

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I Pges kan man lägga upp fram och baksida jämte varandra på skärmen, att man minska ner sidan? Är det någon inställning man skall göra?

Senast redigerat 2015-02-28 14:55
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-02-28 17:22

Vad vill du uppnå? Förstår ärligt talat inte vad din fråga är.
Finns inget som heter fram/baksida i Pages. Dock kan du få sida 1 på framsidan och sida 2 på baksidan av pappret. Vad har du för skrivare?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-02-28 17:33

Jag tror inte det har med skrivare att göra, han vill visa två sidor samtidigt på skärmen, det borde man väl kunna i Pages?
Det är enkelt i MS Word och i OpenOffice.

Jag vill se på skrivbordet fram o baksida som man kan göra i Word. Som det är nu så får man alla sidor efter varandra.

Ursprungligen av Sven-Erik Andersson:

Jag vill se på skrivbordet fram o baksida som man kan göra i Word. Som det är nu så får man alla sidor efter varandra.

Jag antar att du använder Pages 5.x. I så fall går det inte att visa två sidor bredvid varandra. Det är en av de funktioner som glömdes bort / försvann när man skrev om Pages häromåret.

Har du kvar den gamla versionen så hittar du funktionen på zoom-kontrollen.

Ursprungligen av HåkanE:

Jag antar att du använder Pages 5.x. I så fall går det inte att visa två sidor bredvid varandra. Det är en av de funktioner som glömdes bort / försvann när man skrev om Pages häromåret.

Har du kvar den gamla versionen så hittar du funktionen på zoom-kontrollen.

Ja jag har 5.5.2 och det det är väll bara att vänta tills de uppdatera!

1
Bevaka tråden