Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-serier

Tråden skapades och har fått 770 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vi har fastnat för Downtown Abbey, sent in i leken men rackarns vad bra den är!

Nu tipsar jag om nåt som går på SVT1 men den är faktiskt bra: Shetland är en engelsk deckarserie som utspelar sig på Shetlandsöarna. Den verkar uppdelat i händelser om 2-3 avsnitt o den första historien som avslutades förra fredagen gav mig Twin Peaks vibbar. Dimmigt, trädlöst o annorlunda

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2015-02-07 11:57

Är en sucker för sci-fi serier och The Flash är riktigt bra.

http://www.imdb.com/title/tt3107288/

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-02-13 00:37

Den nya serien Better call Saul som är en spinoff på Breaking bad har nu släppts i två avsnitt på Netflix. Rekommenderas!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-02-13 03:48
Ursprungligen av joakimo:

Den nya serien Better call Saul som är en spinoff på Breaking bad har nu släppts i två avsnitt på Netflix. Rekommenderas!

Första avsnittet var ju riktigt grymt. Skall kolla andra i kväll.

Ursprungligen av onnyt:

Första avsnittet var ju riktigt grymt. Skall kolla andra i kväll.

Begrep inte första avsnittet, andra tog sig en aning

Fast jag har inte sett Breaking Bad så det kan bero på det

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-02-13 22:12
Ursprungligen av BlackSmp:

Begrep inte första avsnittet, andra tog sig en aning

Fast jag har inte sett Breaking Bad så det kan bero på det

Det kan ha varit en fördel att ha lärt känna personligheten i Breaking bad. Själv gillade jag båda första avsnitten starkt!

Ursprungligen av lappen71:

Är en sucker för sci-fi serier och The Flash är riktigt bra.

http://www.imdb.com/title/tt3107288/

Kan bara hålla med, bra serie. Den serien är ju en spinoff från Arrow, en liknande och väldigt bra serie. Glöm inte att se den också, klart underhållande.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-02-22 05:32

Tänk om Marvel kunde ha lika bra manusförfattare till tv-serierna som de har till filmerna....

Ursprungligen av joakimo:

Den nya serien Better call Saul som är en spinoff på Breaking bad har nu släppts i två avsnitt på Netflix. Rekommenderas!

Såg den i helgen. Började bra. Kommer troligtvis bli riktigt bra med tiden!

Avsnitt 16, säsong 6 av Modern Family rekommenderas för alla som gillar Apple. Hela avsnittet är inspelat via mamma Clairs Macbook... Och jag lärde mig till och med några OsX tricks:)

Svårt att tänka mig att Apple kan köpa bättre reklam...

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-02-28 06:20
Ursprungligen av BlackSmp:

..är inspelat via mamma Clairs Macbook...

Hon heter inte Works i efternamn va?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-06-08 18:46

Mr. robot ser mycket lovande ut!
http://www.imdb.com/title/tt4158110/

Säsongen är slut för alla favoritserier. Vad ska vi se i sommar?
Zombies, Historiska draman (Läs Downtown Abbey) och brittiska miniserier gillas skarpt här hemma.
Några förslag? Vi har sett mycket...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-16 20:37
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Säsongen är slut för alla favoritserier. Vad ska vi se i sommar?
Zombies, Historiska draman (Läs Downtown Abbey) och brittiska miniserier gillas skarpt här hemma.
Några förslag? Vi har sett mycket...

Tips - se inlägget ovanför ditt

Jag har sett det första avsnittet, verkar ruggigt lovande!

Ursprungligen av joakimo:

Mr. robot ser mycket lovande ut!
http://www.imdb.com/title/tt4158110/

Hur/Var kan man se denna?

Game of Thrones för er som inte har sett den. De tre sista avsnitten av femte säsongen hade så många starka scener att man baxnar. Kan inte komma på någon bättre och starkare "historisk" TV-serie överhuvudtaget. Enda negativa är att avsnitten borde vara långfilmslånga eftersom det finns så mycket att berätta och visa om Westeros.

Har man läst Frank Millers Daredevil så kan man inte bli annat än förtjust i Netflix Daredevil med en otrolig NY-känsla och bra manus och skådespelare. Kingpin är lysande i denna mörka och vackra storstadssaga.

Jag tycker också att humorprogrammet Sillicon Valley är riktigt bra. Säsong 2 var ännu bättre än den första. Den är överdriven men ändå träffsäker.

Penny Dreadful är annars en annorlunda serie som till viss del liknar league of extraordanary gentlemen. Men här ligger fokus på existentiella frågor som döden, livet och ensamheten. Med inslag av allting som 1800 talets slut hade i skräckgenren.

Ursprungligen av CekariYH:

Hur/Var kan man se denna?

Den har inte sänts än men när den gjort det så får du leta på dom vanliga ställena

Ursprungligen av Megolon:

Den har inte sänts än men när den gjort det så får du leta på dom vanliga ställena

Jodå, S01E01 finns ute så den måste ha sänts, har inte sett den ännu dock.

Ursprungligen av panther:

Jodå, S01E01 finns ute så den måste ha sänts, har inte sett den ännu dock.

Inte enligt IMDB

Ursprungligen av Megolon:

Inte enligt IMDB

Skumt, den verkar ha varit ute i 4 dar, kollade lite i början och den verkar intressant.
Vill ni ha länken eller?

Ursprungligen av Megolon:

Inte enligt IMDB

Första avsnittet har legat ute fritt flera månader på TV-bolagets hemsida för USA-boende m.fl. och därifrån spritts ytterligare på nätet. http://www.usanetwork.com/mrrobot

Så med andra ord har den inte sänts på konventionellt sätt

Ursprungligen av Perobous:

Game of Thrones för er som inte har sett den. De tre sista avsnitten av femte säsongen hade så många starka scener att man baxnar. Kan inte komma på någon bättre och starkare "historisk" TV-serie överhuvudtaget. Enda negativa är att avsnitten borde vara långfilmslånga eftersom det finns så mycket att berätta och visa om Westeros.

Den är suverän men inte skulle jag kalla Game om thrones för en "historisk" serie.

Ursprungligen av Megolon:

Så med andra ord har den inte sänts på konventionellt sätt

Kan du inte bara erkänna att du hade fel med att den inte fanns tillgänglig och så går vi vidare...

Ursprungligen av BlackSmp:

Den är suverän men inte skulle jag kalla Game om thrones för en "historisk" serie.

Tycker "historisk" är en hyfsat bra beskrivning eftersom den knappast utspelas i vår nutid och för att den inspirerats av historiska händelser och personer bl.a Richard den III:e och Rosornas krig. http://history-behind-game-of-thrones.com/tag...

Ursprungligen av BlackSmp:

Kan du inte bara erkänna att du hade fel med att den inte fanns tillgänglig och så går vi vidare...

Ska jag erkänna att avsnittet har sänts fast det inte gjort det?
Att jag har fel om dess tillgänglighet är ganska så uppenbart men panther skrev sänts och det var det jag gick på.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-17 15:10
Ursprungligen av Perobous:

Game of Thrones för er som inte har sett den. De tre sista avsnitten av femte säsongen hade så många starka scener att man baxnar. Kan inte komma på någon bättre och starkare "historisk" TV-serie överhuvudtaget. Enda negativa är att avsnitten borde vara långfilmslånga eftersom det finns så mycket att berätta och visa om Westeros.

Den serien har man följt men jag måste säga - gääääsp...

Starka scener? Bah...beskriv gärna vilka scener som är så fantastiskt starka, kan inte erinra mig om någon speciell.

Nej, jag kommer inte se mer av den serien nu...det händer knappt någonting under avsnitten, så oerhört segdragen. Utöver det tar de väl 1-2 år på sig mellan varje säsong.

Bevaka tråden