Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte fota med iPhone från låst läge i 5s eller 6

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falköping
  • 2015-02-14 20:58

Efter uppdatering till os 8 i min iphone 5s så börja den strula med att komma åt kameran i låst läge. det blinkar till och blir svart och när man låser upp telefonen ligger kameran där.
Jag tänkte att det var en bugg som rättas till i nästa version.
Nu har jag version 8.1.3 och problemet kvarstår och till och med följt med nu till min iphone 6 som jag bytt till och återskapat från en backupp.
Hur löser man det här då det är uppenbart ett mjukvare fel i just min telefon?
Börjar undra om det är någon säkerhets inställning som jag inte vet vad?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-02-15 11:14

Återställ utan backup och testa.

Hej!

Det här är en ganska välkänd bugg, och du är inte ensam. Började själv uppleva den på min 4S med iOS8, och sedan har den fortsatt på min 6:a. Det finns lite olika bud om vad som orsakar den, men för mig och många andra är det användandet av röstkommando (istället för Siri) som triggar buggen. Har du för vana att be röstkommando ringa upp saker ryker helt sonika funktionen att kunna använda appar på låsskärmen (även om det skall finnas andra saker som triggar buggen, bara inte lika förekommande).

För mig räckte det med att starta om/hård-starta om telefonen samt acceptera att jag helt enkelt inte kan använda röstkommando. Vilket suger, men det har funkat för mig. Andra med samma problematik har säkert egna tillfälliga lösningar, men det är vad jag landat i.

Lycka till.

Ursprungligen av streith:

Efter uppdatering till os 8 i min iphone 5s så börja den strula med att komma åt kameran i låst läge. det blinkar till och blir svart och när man låser upp telefonen ligger kameran där.
Jag tänkte att det var en bugg som rättas till i nästa version.
Nu har jag version 8.1.3 och problemet kvarstår och till och med följt med nu till min iphone 6 som jag bytt till och återskapat från en backupp.
Hur löser man det här då det är uppenbart ett mjukvare fel i just min telefon?
Börjar undra om det är någon säkerhets inställning som jag inte vet vad?

  • Medlem
  • Falköping
  • 2015-02-24 16:39

Tråkigt att höra. använder både röststyrning och åtkomst till kameran i låst läge för jämnan.
Men får väll välja funktion. konstigt att det inte får till det här felet hos apple?
Att återställa telefonen och inte återta backupen tjäns meningslöst då allt av värde ligger i backupen eller hur menar du kenjon?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-02-26 22:04

Jo men du kan testa om det hjälper. Om det inte hjälper kan du läsa in backupen igen.
Men är det en välkänd bugg kanske den fixas snart

1
Bevaka tråden