Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dags för nyinstallation! Val av os...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har datorn av olika anledningar börjat bli mjölikig, lite långsammare än tidigare, lite fullare på hdd:n mm. Förra gången det blev en nyinstellation var när Mavericks släpps.

Har nu laddat ner en Mavericks installation från Appstore men undrar ändå hur alla ni som bytt till Yosemite (endast ni som gjort clean install) ställer er till kompabilitet och snabbhet i burken? Klarar inte av att den ska bli långsammare så därav valet av os.

Datorn:
MBPr 2.7 i7
16gig ram
500gig ssd

Tack för era svar!

Senast redigerat 2015-02-26 12:26

Märker ingen skillnad i prestanda mellan Mavericks och Yosemite, har testat på ett flertal Macar av varierande modell. Din dator är ruskigt snabb och kommer garanterat att funka utmärkt med Yosemite. Kolla först att alla program och kringutrustning (skrivare, mm) som du vill använda är kompatibla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-26 13:56
Ursprungligen av D_Odell:

Nu har datorn av olika anledningar börjat bli mjölikig, lite långsammare än tidigare, lite fullare på hdd:n mm. Förra gången det blev en nyinstellation var när Mavericks släpps.

Har nu laddat ner en Mavericks installation från Appstore men undrar ändå hur alla ni som bytt till Yosemite (endast ni som gjort clean install) ställer er till kompabilitet och snabbhet i burken? Klarar inte av att den ska bli långsammare så därav valet av os.

Datorn:
MBPr 2.7 i7
16gig ram
500gig ssd

Tack för era svar!

Uppgraderade nyligen min MBP 2,66 i7 till Yosemite och tycker den känns lite snabbare faktiskt. Jag har bara 8Gb RAM och HDD

Ursprungligen av D_Odell:

Nu har datorn av olika anledningar börjat bli mjölikig, lite långsammare än tidigare, lite fullare på hdd:n mm. Förra gången det blev en nyinstellation var när Mavericks släpps.

Har nu laddat ner en Mavericks installation från Appstore men undrar ändå hur alla ni som bytt till Yosemite (endast ni som gjort clean install) ställer er till kompabilitet och snabbhet i burken? Klarar inte av att den ska bli långsammare så därav valet av os.

Datorn:
MBPr 2.7 i7
16gig ram
500gig ssd

Tack för era svar!

All transparens i Yosemite gör att GUIt är klart långsammare, väldigt märkbart om man har 13" MBPr och kör den i högsta skalläget (3360x2100, "ser ut som 1680x1050") som jag gör.

Man kan däremot inaktivera transparensen (genom att gå till Systeminställningar > Hjälpmedel > Skärm > Minska transparens) och då flyter den sådär perfekt som Mac OS gjorde på min gamla MacBook Air.

1
Bevaka tråden