Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Notification Center / Today synkar inte efter ominstallation till Yosemite

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag gjorde en total nyinstallation av min iMac (late 2012) till OSX 10.10.2. Den första buggen som jag sprang på var att "Bluetooth panelen" inte kunde laddas med det löstes genom att reseta NVRAM.

Det andra som jag inte fått bukt på är att få "Notification Center" och speciellt "Today" som jag vill att det ska synka mellan mina OSX/iOS -enheter. Det gör det inte efter ominstallationen.

Fått tips på detta:

1. Open the Library folder in your Home folder.
2. In the Library folder, open the Application Support folder.
3. Locate the folder named NotificationCenter. Drag this folder to the desktop.
4. Next, open the Terminal application.

Copy and paste each line of these commands into the Terminal window, in order. Press return after each line:
cd `getconf DARWIN_USER_DIR`
rm -rf com.apple.notificationcenter
killall usernoted; killall NotificationCenter

5. Close the Terminal app.
6. Restart your computer.

Problemet är att foldern "NotificationCenter" inte finns i Library. Någon som har ett annat tips?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-02-23 11:27

Det finns ju fler Library, har du tittat i din användarmapp (Home)? Den syns ju normalt inte, utan du får hålla nere Alt när du klickar på menyn Gå till i Finder.

Ursprungligen av primu[s]®:

...Problemet är att foldern "NotificationCenter" inte finns i Library.

Jag är nog inne på samma spår som kenjon. Kanske har du tittat i fel Library-mapp.

Det finns ju den här:
~/Library

Och för varje användare finns det:
~/[ditt användarnamn]/Library

Instruktionen som du refererade till säger att det är användarens Library du ska leta i.

Japp, jag är i rätt folder. Klickar på "GO" och sedan på "ALT" och Library dyker upp. I den foldern finns ingen mapp tyvärr. Det verkar vara fler som inte alls har den mappen när de ska försöka lösa problemet.

1
Bevaka tråden