Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grattis på 25-årsdagen Photoshop!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den första versionen av Adobe Photohop kom den 19 februari 1990 och är numera ett välkänt och vanligt verktyg, inte bara bland fotografer och kreatörer.

Läs hela artikeln här

Och var är svarsalternativet "sedan någon av de tidiga versionerna innan CS-paketet".

PS 2.5 för mig (på Mac förstås) vad gäller professionellt arbete, alltså i jobbet. Innan dess pillade jag lite med PS2 på universitetet (på en IIfx - OMG it is so snappy! ). Kanske t.o.m. tidigare PS-version än så, dock ej 1.0. Fanns 1.5?

J-r vad bra det var när lagren kom i PS3 - innan dess fick man ha tungan rätt i mun för att hinna ångra om något sket sig.

Förresten - vad gjorde Thomas Knoll med söderhavsbilden i PS?

Kul att Photoshop kom ut på min födelsedag! Det hade jag fullständigt missat i 25 år!!!

Ursprungligen av johan_tanying:

Förresten - vad gjorde Thomas Knoll med söderhavsbilden i PS?

Jag blev nyfiken nu när du frågade och inser att informationen i mitt pressmeddelande är fel. Bilden är tagen av Thomas bror John Knoll som använde den för att demonstrera vad som var möjligt att göra med Photoshop för potentiella kunder.

I det här videoklippet berättar John Knoll mer om sina demonstrationer:

Ursprungligen av johan_tanying:

Och var är svarsalternativet "sedan någon av de tidiga versionerna innan CS-paketet".

+1!

Jag har för mig att jag började runt version 5 eller något i den stilen.

Ursprungligen av Papperskatt:

+1!

Jag har för mig att jag började runt version 5 eller något i den stilen.

Just PS5 i Limited Edition (ej uppgraderingsbar fullversion) bundlades friskt med diverse scanners i den lite högre/medelhöga prisklassen när det begav sig. Det var nog många som blev "fast" då. PS Elements fanns ju inte på den tiden. Tror att Adobe tjänade mer på den taktiken än att subventionera dagens anonyma Elements.

Tillägg: Kanske att PSE fanns även då precis i slutet av 1990-talet, men har för mig att den var ganska kass. Dessutom släpade macversionen efter windowsversionen något grymt.

Tillägg 2: PSE är per definition _alltid_ kass när man har vant sig/lärt sig "riktiga" PS...

Senast redigerat 2015-02-19 16:26

Ja grattis Photoshop!
Min första Mac hade Photoshop 2.5 i sig, men det blev snabbt 3.0 i och med att lager var nåt man tyckte behövdes.
Photoshop har betytt mycket, mycket. Grattis igen.

Ångra i flera steg "History". Omg Photoshop 5 vilken välsignelse det var.

Ursprungligen av Chaosstar:

Ångra i flera steg "History". Omg Photoshop 5 vilken välsignelse det var.

Fler milstolpar här: http://en.wikipedia.org/wiki/Adobe_Photoshop_...

1
Bevaka tråden