Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USA tangentbord vid omstart

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför får jag vid varje omstart enbart USA-tangentbord på min iMac med Yosemite på? Lägger till Svenska Pro och tar bort USA varje gång, men ändå är eländet tillbaka nästa gång.
Någon som varit med om något liknande?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-11-11 21:35

Japp. Nån gång förra året fick min dator hemlängtan till Amerikat och förberedde sig på att eémigrémigrera.
Tur nog han jag lära honom vett och sedan dess pratar han svenska, även på inloggningssidan.
Hur beskriver jag här.

Ursprungligen av reboot81:

Japp. Nån gång förra året fick min dator hemlängtan till Amerikat och förberedde sig på att eémigrémigrera.
Tur nog han jag lära honom vett och sedan dess pratar han svenska, även på inloggningssidan.
Hur beskriver jag här.

Tack, men fungerade inte för mig. Varje gång jag bootar om så har jag USA som tangentbordslayout och måste alltid lägga till svenska :/

Ursprungligen av Elmeholt:

Tack, men fungerade inte för mig. Varje gång jag bootar om så har jag USA som tangentbordslayout och måste alltid lägga till svenska :/

Prova command + space då kan du skifta mellan språken, testa de

Ursprungligen av RoyalGeek:

Prova command + space då kan du skifta mellan språken, testa de

1. Det lär inte funka, för han säger att han måste lägga till det svenska tangentbordet varje gång. Cmd+space kan inte växla till ett tangentbord som inte finns i listan.

2. Och även om det skulle funka så är det ju inte en permanent lösning. Det är som att behandla symptomen i stället för att bota sjukdomen.

1
Bevaka tråden