Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari hittar inte hemsidor. Ownit leverantör.

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Senaste veckan har jag fått ett problem där Safari inte kan hitta vissa sidor. Det är helt random vilka sidor det är ( stora sidor och små sidor om ni förstår) och ibland kommer man in på sidan efter några försök och ibland inte. Ibland funkar det att gå in på en annan sida och sen försöka igen så kommer man in. Vissa sidor har jag inte kunnat besöka på en vecka. På telefonen eller jobbet har jag inte några problem med surfning.

Bifogar felmeddelandet.

( Har så klart mailat Ownits kundtjänst utan svar)

Någon som upplevt liknande eller vet en lösning? Senaste systemet både på datorn och Safari.

Prova ändra DNS, Googles kan du prova 8.8.8.8 och 8.8.4.4.

Hjälpte det?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-02-16 11:43

Testa att surfa in mot 77.67.29.147.

Kommer du åt sidan? Sydsvenskans site.

Ursprungligen av zinned:

Testa att surfa in mot 77.67.29.147.

Kommer du åt sidan? Sydsvenskans site.

Surfa direkt in på ett Akamai-IP fungerar nog inte så bra.

Citat:

Invalid URL
The requested URL "/", is invalid.

Ursprungligen av keptang:

Prova ändra DNS, Googles kan du prova 8.8.8.8 och 8.8.4.4.

Hjälpte det?

Testat att ändra men eftersom det är random vet jag ej om det funkar. Återkommer.

Ursprungligen av zinned:

Testa att surfa in mot 77.67.29.147.

Kommer du åt sidan? Sydsvenskans site.

Nej.
Får upp samma felmeddelande fast med dom siffrorna så klart.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-02-16 12:41
Ursprungligen av jurassic579:

Nej.
Får upp samma felmeddelande fast med dom siffrorna så klart.

Ah, så klart...my bad, som keptang påpekade ovan.

Ursprungligen av keptang:

Prova ändra DNS, Googles kan du prova 8.8.8.8 och 8.8.4.4.

Hjälpte det?

Vi har nått på g här. Har inte hänt sen jag ändrade.

TACK!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2015-02-17 11:38
Ursprungligen av jurassic579:

Hej.

Senaste veckan har jag fått ett problem där Safari inte kan hitta vissa sidor. Det är helt random vilka sidor det är ( stora sidor och små sidor om ni förstår) och ibland kommer man in på sidan efter några försök och ibland inte. Ibland funkar det att gå in på en annan sida och sen försöka igen så kommer man in. Vissa sidor har jag inte kunnat besöka på en vecka. På telefonen eller jobbet har jag inte några problem med surfning.

Bifogar felmeddelandet.

( Har så klart mailat Ownits kundtjänst utan svar)

Någon som upplevt liknande eller vet en lösning? Senaste systemet både på datorn och Safari.

Jag känner igen det här. Fick samma problem med Safari för någon månad sedan, samma felmeddelande.
MacOS 10.10.2
Safari 8.0.3
DNS 8.8.8.8
Telia

Har nu gått över till Chrome, där allt fungerar felfritt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-02-17 12:18
Ursprungligen av marta:

Jag känner igen det här. Fick samma problem med Safari för någon månad sedan, samma felmeddelande.
MacOS 10.10.2
Safari 8.0.3
DNS 8.8.8.8
Telia

Har nu gått över till Chrome, där allt fungerar felfritt.

Vaddå, du menar att det inte skulle vara en DNS-issue utan ett lokalt problem med ditt val av webbläsare?

För mig verkar det funka med 8.8.8.8. förutom på en site ( konstigt nog)

OT är att Ownit fortfarande inte svarat på en enkel fråga till deras support ink en påminnelse imorse.

Ursprungligen av jurassic579:

För mig verkar det funka med 8.8.8.8. förutom på en site ( konstigt nog)

OT är att Ownit fortfarande inte svarat på en enkel fråga till deras support ink en påminnelse imorse.

Du kan testa med OpenDNS-servrarna också;

208.67.222.222
208.67.220.220

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-02-17 12:40
Ursprungligen av jurassic579:

För mig verkar det funka med 8.8.8.8. förutom på en site ( konstigt nog)

OT är att Ownit fortfarande inte svarat på en enkel fråga till deras support ink en påminnelse imorse.

Med DNS-problemet ur vägen så ska det givetvis fungera oavsett webbläsare, annars är där ju ytterligare ett problem.

OT, vi i styrelsen för vår BRF sonderar marknaden efter vettig ISP för att dra in fiber i fastigheten. Ownit har varit på tapeten tidigare och de har ju bra priser på hela leveransen men när man ständigt hör om deras Customer Care så tvekar man inte så lite...

Ursprungligen av zinned:

Med DNS-problemet ur vägen så ska det givetvis fungera oavsett webbläsare, annars är där ju ytterligare ett problem.

OT, vi i styrelsen för vår BRF sonderar marknaden efter vettig ISP för att dra in fiber i fastigheten. Ownit har varit på tapeten tidigare och de har ju bra priser på hela leveransen men när man ständigt hör om deras Customer Care så tvekar man inte så lite...

OT (sista)
Vi har det inbakat i avgiften och har 100/100. Innan detta så har jag bara haft en driftstörning under tre år och allt har funkat toppen, Streamar 4k netflix till tvn etc mm utan problem. Men som du säger bra kundtjänst när det väl strular är megaviktigt. Så både plus och lite minus från mig.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2015-02-17 16:04
Ursprungligen av zinned:

Vaddå, du menar att det inte skulle vara en DNS-issue utan ett lokalt problem med ditt val av webbläsare?

Har ingen aning. Jag ville bara redovisa hur jag löst problemet.

  • Medlem
  • 2015-02-17 16:09
Ursprungligen av jurassic579:

För mig verkar det funka med 8.8.8.8. förutom på en site ( konstigt nog)

OT är att Ownit fortfarande inte svarat på en enkel fråga till deras support ink en påminnelse imorse.

Prova att ringa, man brukar inte behöva vänta allt för länge.

1
Bevaka tråden