Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes Match, lägga till musik

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att skaffa iTunes Match men har en fråga om att lägga till musik.

Idagsläget består mitt bibliotek av ca 300gb musik.
Jag har en Mac Mini där mitt itunes bibliotek ligger och där all 300gb musik också finns.
Jag har en MBP som bara har 256gb disk och där jag inte har något iTunes bibliotek alls idag.

Om jag skaffar iTunes Match har jag förstått det som att jag på min MBP kan spela upp all musik efter att den blivit uppladdad/matchad genom att den streamas samt att jag kan ta bort all 300gb som jag har lokalt även på min Mac Mini.

Hur gör jag om jag vill lägga till ny musik som ska synkas till iTunes match. Måste jag göra det via min Mac Mini? Eller går det på något sätt att lägga till musik från min MBP?

Först och främst ska du nog kolla upp hur många låtar det är du har i ditt bibliotek. 300gb i musikfiler låter som mer än 25000 låtar som är maxgräns för itunes match.
Låtar som är köpta i itunesstore räknas dock inte in i denna begränsning.
Du bör behålla dina låtar sparade lokalt i ngn form för att vara säker på att de inte ska försvinna.
Du kan lägga till låtar och matcha från din MacBook. När matchningen är klar raderar du helt enkelt låten/arna som du lagt till men väljer att behålla dem i icloud.
Då kan du hitta dem även i ditt andra bibliotek och där välja att spara ner dem lokalt om du vill
Lycka till!

Som @Scorpio77 skriver så verkar det som du har mer än 25000 låtar, så iTunes Match blir ingen bra lösning.

Jag har ca. 350GB och det är 55000 låtar.

1
Bevaka tråden