Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla Samsung Galaxy S till Macbook

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet hur jag kan göra för att komma åt min SGS med min Macbook? Händer ingenting när jag kopplar in den via USB, den dyker inte ens upp i skivverktyg.

Macar vill inte prata USB med telefoner hursomehelst. En arbetskamrat som nyligen bytt från iphone till htc desire hade likande problem med sin, trots att telefonen utan problem dök up som USB-enhet på mina PC:ar (win xp, win 7, vista) och mina linux:ar (Ubuntu, Slackware) utan problem. Vi fixade det med följande googlefunna procedur:

Gå in i telefonens Inställningar -> Program -> Utveckling och kryssa i ”USB-felsökning”. När man sedan stoppar i USB-sladden kommer en popup i Macen om Samsung nätverksinställningar. Där trycker man CANCEL. I telefonen drar man ner statusfönstret som vanligt och bekräftar att ”USB har anslutits” och klickar sedan på montera. Nu finns minneskortet i Finder.

För att koppla bort telefonen från USB (som vanligt) så avmonterar du först i Finder och sedan stänger du USB i telefonen.

Det fungerade utmärkt! Tack för en bra förklaring!

Engelska:

Settings-> Applications-> Development-> USB debugging-> Status Window->Push USB-Connected->Mount

  • Medlem
  • 2015-02-13 19:50

Hej
Jag har en galaxy S4 o den har ingen program under inställningar. Testade på engelska också, ingen applications, men application manager under more, men ingen development under den....vad gör man då?
Tacksam för svar (-:, Synne

Google har en app för att kunna ansluta Android till OSX

https://www.android.com/filetransfer/

Den är dessutom enkel att använda då man man bara får upp ett fönster som man i sin tur behandlar som om det vore vilket Finder-fönster som helst.

Senast redigerat 2015-02-13 20:45
  • Medlem
  • 2015-02-13 20:33

Tack

Ursprungligen av Borttaget:

Google har en app för att kunna ansluta Android till OSX

https://www.android.com/filetransfer/

Oh TACK!!!
Skriver igen när jag testat (-: (-: trevlig fredag kväll (-:

Senast redigerat 2018-07-23 13:05
  • Medlem
  • 2015-02-13 21:25

Annars är det Kies som i allmänhet gäller för Samsung. http://www.samsung.com/se/support/usefulsoftw...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-13 21:50
Ursprungligen av Borttaget:

Google har en app för att kunna ansluta Android till OSX

https://www.android.com/filetransfer/

Den är dessutom enkel att använda då man man bara får upp ett fönster som man i sin tur behandlar som om det vore vilket Finder-fönster som helst.

Noteras bör...att då man i Macen startar "Android File Transfer" ...(eller "Androids filöverföring" på svenska) första gången, så startas även en bakgrundsprocess med namnet "Android File Transfer Agent". Denna process fortsätter att vara igång efter det att man avslutat programmet. Denna process ligger och väntar på att användaren ansluter en/sin Android-enhet på nytt...och om så sker, automagiskt startar programmet på nytt.

Denna process kan stängas av i Aktivitetskontroll.

Senast redigerat 2018-07-23 13:05
Ursprungligen av Torkel:

Noteras bör...att då man i Macen startar "Android File Transfer" ...(eller "Androids filöverföring" på svenska) första gången, så startas även en bakgrundsprocess med namnet "Android File Transfer Agent". Denna process fortsätter att vara igång efter det att man avslutat programmet. Denna process ligger och väntar på att användaren ansluter en/sin Android-enhet på nytt...och om så sker, automagiskt startar programmet på nytt.

Denna process kan stängas av i Aktivitetskontroll.

Varför skulle man vilja döda en process som gör att mobil ansluts automatiskt med programmet vid inkoppling?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-14 00:00
Ursprungligen av Borttaget:

Varför skulle man vilja döda en process som gör att mobil ansluts automatiskt med programmet vid inkoppling?

illerG,
I mitt fall handlade det om att jag hjälpte en vän med sin Android-telefon och därmed (ytterst tillfälligt) körde programmet ifråga.

Då jag själv inte äger en Android-enhet, så finner jag därmed heller ingen anledning att programmet/processen fortsätter att snurra i bakgrunden på min dator.

Tycker för övrigt att det är ett oskick av programmerarna att inte informera mig/användaren huruvida jag/man vill att denna process skall snurra i bakgrunden.

Senast redigerat 2018-07-23 13:05
Ursprungligen av Torkel:

Tycker för övrigt att det är ett oskick av programmerarna att inte informera mig/användaren huruvida jag/man vill att denna process skall snurra i bakgrunden.

Tyvärr är Apple likadana.

  • Medlem
  • 2015-02-20 20:05

Hej - Har laddat ner Androids filöverföring o galaxyn (S4) har anslutningsmärket aktivt, men filöverföringsprogrammet vill inte ansluta, ja har startat om båda, bytt sladd, ändrat fram o tillbaka mellan medieenhet (MTP) o Kamera (PTP)....nu ska jag testa att föra över på pcn stället o ladda ett usbminne, d kanske funkar...

  • Medlem
  • 2015-02-20 20:31
Ursprungligen av alix:

Annars är det Kies som i allmänhet gäller för Samsung. http://www.samsung.com/se/support/usefulsoftw...

Ursprungligen av synne:

Hej - Har laddat ner Androids filöverföring o galaxyn (S4) har anslutningsmärket aktivt, men filöverföringsprogrammet vill inte ansluta, ja har startat om båda, bytt sladd, ändrat fram o tillbaka mellan medieenhet (MTP) o Kamera (PTP)....nu ska jag testa att föra över på pcn stället o ladda ett usbminne, d kanske funkar...

Som sagt, testa Kies, det är det som brukar gälla. Samsung går sin egen väg. Lycka till!

  • Medlem
  • 2015-02-20 20:57

överföra från samsung t mac

Har nu laddat ner androids filöverföring o sett på videon där han säger att man ska ändra i USB-datoranslutning t kamera (PTP) får veta det gick inte att ansluta t enheten testa att återansluta o starta om enheten, vilket jag har gjort, samt prövat att starta om macen, växla t Medieenhet (MTP) - bytt sladd... I galaxyn (S4) syns anslutningen med macen...prövar nu m Kies o den har hittat enheten, hur öppnar man/hittar bilderna???

Ursprungligen av synne:

Har nu laddat ner androids filöverföring o sett på videon där han säger att man ska ändra i USB-datoranslutning t kamera (PTP) får veta det gick inte att ansluta t enheten testa att återansluta o starta om enheten, vilket jag har gjort, samt prövat att starta om macen, växla t Medieenhet (MTP) - bytt sladd... I galaxyn (S4) syns anslutningen med macen...prövar nu m Kies o den har hittat enheten, hur öppnar man/hittar bilderna???

Using Kies 3 for Mac:
http://www.samsung.com/us/support/supportOwne...

1
Bevaka tråden