Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport och anslutning till vissa webbsidor

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-08-10 12:47

Finns det någon inställning man kan göra när man kör airport som gör att man inte får felmeddelande typ "kan inte ansluta till servern kontrollera anslutningen" när man surfar på sidor som har säker inloggning vilket gör att det tar lite längre att ansluta, tex som gör att den försöker ansluta lite längre. Hoppas ni förstår vad jag menar:)

  • Oregistrerad
  • 2003-08-11 13:59

Du kan prova att minska ner MTU paketens storlek. Det gör du genom att i terminalen skriver:

sudo ifconfig en1 mtu 1454

Standard värdet är 1500 och kan i vissa fall vara för stort. Om du använder OS X 10.2.5 eller senare så ska det inte behövas.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-08-12 19:01

Då är det nog inte det som är problemet då jag kör 10.2.6. Jag börjar misstänka att det har med airport att göra. Just nu sitter jag ansluten direkt till ethernet kortet och då fungerar alla sidor bra...Anledning till att jag nu kör så är att jag hade varit utloggad från airport och skulle logga in igen och då får jag till svar att den här datorn inte är tillåten på nätverket kontakta admin? Vad är detta för trams, har ju fungerat bra i en vecka..

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2003-08-13 14:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Robban G
Anledning till att jag nu kör så är att jag hade varit utloggad från airport och skulle logga in igen och då får jag till svar att den här datorn inte är tillåten på nätverket kontakta admin? Vad är detta för trams, har ju fungerat bra i en vecka..

Då har dom kanske slagit på MAC-adresskontroll på accesspunkten. Du finns inte med i listan. Och vipps får du inte ansluta.

1
Bevaka tråden