Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Swedbank varnar för OS X. Varför då?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2015-02-10 14:37

Den här kom upp när jag skulle logga in på Swedbank idag. Konstigt!

Senast redigerat 2015-02-10 15:08

Därför att Swedbank nog tror att du använder OS 10.1.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2015-02-10 14:48

Men det står:
Operativsystem: OS X, 10.10.2

Swedbanks dator slutar läsa efter 10.1_____

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-02-10 14:52
Ursprungligen av gunek:

Men det står:
Operativsystem: OS X, 10.10.2

Ja, det är den strängen de får ut från din webbläsare. Men det betyder inte att de har tolkat den rätt. En metod typ versionString.startsWith("10.1") nappar ju på den.

Ursprungligen av gunek:

Den här...

Bilden visas inte (åtminstone inte här i Firefox 35 på Windows 8.1).

Bifoga gärna en JPG eller PNG i stället.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2015-02-10 15:10
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Bilden visas inte (åtminstone inte här i Firefox 35 på Windows 8.1).

Bifoga gärna en JPG eller PNG i stället.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2015-02-10 15:11
Ursprungligen av Vassius:

Ja, det är den strängen de får ut från din webbläsare. Men det betyder inte att de har tolkat den rätt. En metod typ versionString.startsWith("10.1") nappar ju på den.

Ja, men jag har aldrig sett det här tidigare. 10.10 har ju funnits ett tag...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-02-10 15:14
Ursprungligen av gunek:

Ja, men jag har aldrig sett det här tidigare. 10.10 har ju funnits ett tag...

De kan ju ha lagt till den kollen nyligen. Eller också har de en statisk lista över "godkända" versioner där de inte har hunnit lägga till 10.10.2 än, men där 10.10 och 10.10.1 finns.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2015-02-10 16:14
Ursprungligen av Vassius:

De kan ju ha lagt till den kollen nyligen. Eller också har de en statisk lista över "godkända" versioner där de inte har hunnit lägga till 10.10.2 än, men där 10.10 och 10.10.1 finns.

Förmodligen har du rätt. Jag ringde deras support och de sa att det var deras fel och att det var felanmält till deras tekniker.

Dom hinner inte med i svängarna helt enkelt. Så tolkade jag det automatiskt när jag såg det häromdagen; inget att bry sig om...banken sölar som vanligt...har inte fyllt i 10.10.2 i en liten lista helt enkelt. Lathundar. Slöfockar.

Ursprungligen av Demiurgen:

Dom hinner inte med i svängarna helt enkelt.

Nej, det handlar inte om det.

De måste ha ändrat något idag - och har gjort ett misstag någonstans i den uppdateringen. För igår var det inga problem att logga in med 10.10.2. Då kom det meddelandet inte upp. Men idag kommer det upp.

Jag fick meddelandet i förrgår, men givetvis inga problem alls. Det är bara en skylt. Det har aldrig varit några problem, bara att dom glömt lägga in senaste Safari i sin "gröna lista".

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, det handlar inte om det.

De måste ha ändrat något idag - och har gjort ett misstag någonstans i den uppdateringen. För igår var det inga problem att logga in med 10.10.2. Då kom det meddelandet inte upp. Men idag kommer det upp.

Ursprungligen av gunek:

Den här kom upp när jag skulle logga in på Swedbank idag. Konstigt!

Fick meddelandet i min windows phone 8 precis. Verkar vara någon större uppgradering...

  • Medlem
  • 2015-02-10 22:12

Ödets ironi ju. Borde det inte vara tvärt om, att alla operativsystem varnar användarna när de försöker logga in på Swedbanks sida? (med tanke på hur deras tjänster fungerar)

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-02-11 05:21

Samma här.

Jag gissar att denna kommer upp oavsett system... Har provat lite olika macs med olika system och det är genomgående samma ruta.
/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-12 00:14
Ursprungligen av Dalle:

Ödets ironi ju. Borde det inte vara tvärt om, att alla operativsystem varnar användarna när de försöker logga in på Swedbanks sida? (med tanke på hur deras tjänster fungerar)

I de 15 år jag varit kund har jag aldrig haft ett enda problem med Swedbanks webbsida/funktioner.

Fick också ett varningsmeddelande när jag loggade in idag, det sa att 10.6.8 var för gammalt, men jag hade inga problem att logga in och göra allt jag behövde (tömma Dalles konto...)

  • Medlem
  • 2015-02-22 20:28

Swedbank varnar för OS X. Men köper aktier i Apple.

1
Bevaka tråden