Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverket dör då jag stänger locket etc

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill att min Mac Bok Pro (15", 2,8 GHz Quad-Core i7 - Mac OS X 10.10.2) ska vara fullt fungerande även då locket är stängt.

Mitt nätverk dör då jag stänger locket och det går t.ex inte att montera USB-minnen med locket stängt.
Jag vill att datorn ska fungera till 100 % även om locket varit stängt en vecka och oavsett om strömkabeln är i eller inte.

Jag har kryssat i: "Förhindra att datorn automatiskt försätts i viloläge när skärmen är avstängd.
Kryssat är också: Vakna vid trådlös nätverksåtkomst.
Och jag har kryssat ur: Sätt hårddiskarna i vila när det är möjligt.

Så är det nått fel eller har jag missat nått?

Så det går inte att göra i Mac OS X direkt i inställningarna?
Det verkar ju sjukt märkligt? Speciellt i och med at det verkar gå om man kör extern tangentbord eller liknande.
Hur är det om man kör in OS X server, finns den funktionen där?

Ursprungligen av Chaosstar:

Så det går inte att göra i Mac OS X direkt i inställningarna?
Det verkar ju sjukt märkligt? Speciellt i och med at det verkar gå om man kör extern tangentbord eller liknande.
Hur är det om man kör in OS X server, finns den funktionen där?

Vet inte om det går via terminalen. Vet inte heller om funktionen finns till osx server.

Varför vill du inte ladda ned en app?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vet inte om det går via terminalen. Vet inte heller om funktionen finns till osx server.

Varför vill du inte ladda ned en app?

Får OCD av att ha saker i autostarten
Nej men ska testa appen under dagen, tyckte mest det var märkligt, måste ju va en funktion som många behöver.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-02-05 12:58

Får du datorn att funka 100 % i en vecka utan strömkabel, vill jag veta hur du bär dej åt

Ursprungligen av kenjon:

Får du datorn att funka 100 % i en vecka utan strömkabel, vill jag veta hur du bär dej åt

Haha menade bara att den faktorn inte heller ska påverka hur datorn uppför sig. Inga sparlägen aktiverade etc.

Extern skärm och strömkabel är det som gäller.

But why?
Måste i alla fall gå att ändra via terminalen?

  • Medlem
  • 2015-02-05 20:29

Vågar man lita på sådana program att de inte innehåller någon ful-kod som man inte vill ha i burken?

Ursprungligen av Dalle:

Vågar man lita på sådana program att de inte innehåller någon ful-kod som man inte vill ha i burken?

Man kan väl aldrig vara riktigt säker? OSX Daily är väl någorlunda legit tror jag.

1
Bevaka tråden