Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vissa program startar inte längre i Mavericks (Får ProblemRapport)

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Spotify slutade fungera, sen sketchup, jag tog bort spotify laddade ner installerararen och den vill inte heller funka?!

Har Bifogat problemrapporten om det ens är en enda människa eller robot som har läst en problemrapport på en appleprodukt.

Förlåt mitt gnäll, är lite trött på att hitta lösningar till applekrascher..

Märkte nu att inte utorrent fungerar heller? Men Logic Pro X fungerar?

Här har du några punkter att beta av.
http://www.macworld.com/article/1050284/first...

Tack som fäen för svar!
Verkar vara knepigare än så.. :/

Ursprungligen av giuliano:

Tack som fäen för svar!
Verkar vara knepigare än så.. :/

Så du har alltså gjort allt som står?

Jag hittar inte problemet...
Det verkar som att bara appar som inte är standard Apple appar inte vill fungera.
Och när jag stängde av datorn och drog ur sladden så hittar inte min data hårddisken till timemachine längre, så jag kan inte backa fyra dagar innan jag gjorde någon uppdatering.

Senast redigerat 2015-03-12 20:53
  • Medlem
  • 2015-03-12 20:16

Har du tittat under Systeminställningar / Säkerhet och integritet / Allmänt, att Tillåt program hämtade från Mac App Store och angivna utvecklare är markerad? Om bara Mac App Store är ifylld så fungerar det bara att installera program därifrån. Lycka till!

Senast redigerat 2015-03-12 20:57
Ursprungligen av Falkn:

Har du tittat under Systeminställningar / Säkerhet och integritet / Allmänt, att Tillåt program hämtade från Mac App Store och angivna utvecklare är markerad? Om bara Mac App Store är ifylld så fungerar bara program därifrån. Lycka till!

Stämmer inte utan det du menar gäller vid installation inte att starta dom.
Har flera program som jag var tvungen att sänka säkerhetsnivån för att kunna installera dom men fungerar alldeles utmärkt efter jag höjt den igen.

  • Medlem
  • 2015-03-12 20:38
Ursprungligen av Megolon:

Stämmer inte utan det du menar gäller vid installation inte att starta dom.
Har flera program som jag var tvungen att sänka säkerhetsnivån för att kunna installera dom men fungerar alldeles utmärkt efter jag höjt den igen.

Skrev som jag gjorde eftersom han skrev att installeraren inte fungerade efter han laddat ned den till Spotify... I övrigt vet jag inte hur han ska lösa problemet. Ville bara försöka hjälpa till. Det kanske du oxå borde fokusera på istället!

Ursprungligen av Falkn:

Skrev som jag gjorde eftersom han skrev att installeraren inte fungerade efter han laddat ned den till Spotify... I övrigt vet jag inte hur han ska lösa problemet. Ville bara försöka hjälpa till. Det kanske du oxå borde fokusera på istället!

Nu var det inte exakt så du formulerade dig att det gällde installationsprogrammet utan själva programmen.

Citat:

Om bara Mac App Store är ifylld så fungerar bara program därifrån.

Sen så skriver han att redan installerade program har slutat fungera och det har heller inget med ditt råd att göra.
Ett sätt att hjälpa till är också att korrigera felaktiga råd

  • Medlem
  • 2015-03-12 21:02
Ursprungligen av Megolon:

Nu var det inte exakt så du formulerade dig att det gällde installationsprogrammet utan själva programmen.

Sen så skriver han att redan installerade program har slutat fungera och det har heller inget med ditt råd att göra.
Ett sätt att hjälpa till är också att korrigera felaktiga råd

Har justerat texten till, "Om bara Mac App Store är ifylld så fungerar det bara att installera program därifrån."

Detta kanske inte löser det ursprungliga problemet, men det vara en förklaring till varför den nya nedladdade installeraren av Spotify inte fungerade.

Ursprungligen av Falkn:

Har justerat texten till, "Om bara Mac App Store är ifylld så fungerar det bara att installera program därifrån."

Detta kanske inte löser det ursprungliga problemet, men det vara en förklaring till varför den nya nedladdade installeraren av Spotify inte fungerade.

Sant

1
Bevaka tråden