Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SD-Ram soDIMM 4GB

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min mamma har en MacBook Pro, sen 2013. Har haft Ram på 4GB, men fick det uppgraderat till 8GB för att snabba upp datorn. Nu undrar jag om man kan sälja ett begagnat ramminne? Kan inte så mycket om just den biten. Dum fråga, men ingen info som kan spåras till henne lagras väl på den. Det har med datorns kapacitet att göra?

Andrahandsvärdet kanske inte är så stort? Har kollat lite på Blocket och liknande och hittat några annonser.

Tacksam för lite vägledning!

Ingenting sparas på själva ramminnet när datorn stängs av så du kan utan problem sälja vidare om du hittar en köpare.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-02-03 15:24

Du kan nog sälja ett eller båda två för en hundring styck, men ta det i Marknad här på sidan.

Det enda som lagras beständigt på ett RAM-minne är fingeravtrycken när man tar i den...

Rätt benämning vore 2x2GB DDR3 SODIMM 12800 1600.

? Vad kostar ett sådant minne? Hon betalade 1500:- för 8GB. Rimligt pris? 100:-?

En annan fråga. Jag nära min gräns för fysiskt minne nästan hela tiden. Tycker inte jag har några processer igång som kräver extremt mycket minne (kollat aktivitetskontrollen). Har en 2014 MacBook Pro (sen 2013). Bifogar bilder!

Är det konstigt att jag ligger så nära gränsen? Kör Safari, iTunes, Excel, iPhoto tex

Ursprungligen av reboot81:

Du kan nog sälja ett eller båda två för en hundring styck, men ta det i Marknad här på sidan.

Det enda som lagras beständigt på ett RAM-minne är fingeravtrycken när man tar i den...

Rätt benämning vore 2x2GB DDR3 SODIMM 12800 1600.

Tack! Hann inte se det innan jag frågade om just pris. ?

Ursprungligen av citygirl76:

...En annan fråga. Jag nära min gräns för fysiskt minne nästan hela tiden.

Så ska det vara. Inget att oroa sig för. Operativsystemet använder så mycket minne som finns tillgängligt.

  • Medlem
  • 2015-02-03 15:38
Ursprungligen av citygirl76:

Är det konstigt att jag ligger så nära gränsen? Kör Safari, iTunes, Excel, iPhoto tex

Inte alls. RAM-minnet är till för att användas.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Så ska det vara. Inget att oroa sig för. Operativsystemet använder så mycket minne som finns tillgängligt.

Ursprungligen av iMax:

Inte alls. RAM-minnet är till för att användas.

Bra! Tack för all support på tråden ?

Jag tänkte jag skulle lägga ut minnet nu, men när jag öppnade asken ligger det en enhet som det står 2GB på, men min mamma hade fyra på sin Mac innan de uppgraderade till 8. Benämningen på detta är ELPIDA 2GB 1Rx8 PC3-1200S-11-10-B2 Vad lägger jag ut det som då? Bifogar bild på baksidan av enheten

Tack!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-02-07 19:52
Ursprungligen av citygirl76:

Jag tänkte jag skulle lägga ut minnet nu, men när jag öppnade asken ligger det en enhet som det står 2GB på, men min mamma hade fyra på sin Mac innan de uppgraderade till 8. Benämningen på detta är ELPIDA 2GB 1Rx8 PC3-12800S-11-10-B2 Vad lägger jag ut det som då? Bifogar bild på baksidan av enheten

Tack!

Hur många minnen har du? Du skriver att hon hade 4GB i datorn, och bytte till 8, och att du nu har en 2:a. (eller har du två 2:or?)

Som jag skrev i inlägg #3: 2GB DDR3 SODIMM 12800 1600 (Vilket är en omskrivning av infon för PC3-12800S-11-10-B2 DDR3)

Det finns bara ett på 2GB, hon måste ha slarvat bort det andra eller så har de som bytte till henne missat att ge henne det. Tack ändå

1
Bevaka tråden