Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plejmo ska konkurrera med bio och pirater

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Film2home köper upp konkurrenten Headweb, och lanserar den helt nya filmtjänsten Plejmo som ska locka kunder med ett bredare utbud och bättre funktioner.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2015-02-03 14:11

Definitivt Daniel Day-Lewis. Hans utseende och vanliga röst är relativt lik, plus att han är en briljant skådespelare! Alternativt Edward Norton, med samma motivering

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-02-03 14:43

Christian Bale alla gånger. Alla hans miner och ansiktsutryck, hur ögonen rör vid det han tittar på... Tycker han spelar äkta och inlevelsefullt!

Senast redigerat 2015-02-03 15:22
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2015-02-03 18:36

Noah Wyle. Han har gjort det förut och gjorde det jäkligt bra.

  • Medlem
  • 2015-02-03 19:02
Citat:

Film2home köper upp konkurrenten Headweb, och lanserar den helt nya filmtjänsten Plejmo som ska locka kunder med ett bredare utbud och bättre funktioner.

Idag vill vi se prenumerationstjänster som Netflix där man betalar en fast summa varje månad och får tillgång till hela utbudet. Med Plejmo hyr man filmer en och en (till överpriser enligt mig) och man måste ha Flash och koperingsskyddstillägget Widevine installerat. Hallå, det är faktiskt 2015. HTML5 fungerar ypperligt, se bara på Netflix.

Ännu en tjänst att ignorera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-04 22:24

Michael Fassbender, av den anledningen att han är en utmärkt karaktärsskådespelare men ännu förhållandevis okänd för gemene man, då jag tror det är en nackdel med en väldigt känd/igenkännbar skådespelare när det kommer till att gestalta en verklig och känd person så transparent som möjligt...

Intressant...synd att nötterna alltid havererar när dom ska hitta på ett namn (= varumärke); Plejmo. Så infantilt löjligt. Bäbisaktigt. Plejmo!? Är det en dagisfyndig lek med engelskans Play? Wow! Vad coooolt. Plej...let's plej and have fun. Typ. Play movie = Plej movi = Plejmo. Hallelujah! Genialt! Fantasilösheten slår alltid bottenrekord i detta land när det gäller att döpa saker, företag, tjänster och byggnader. Ibland skrattar jag, ibland gråter jag.
Eländet började med att Tele2 (Stenbeck var ju som han var...liksom...) gjorde den otroligt geniala upptäckten att engelskans "cheap" (billigt) låter som engelskans sheep (får) och byggde upp ett helt marknadsförings-universum kring detta med ett får i huvudrollen. Sedan dess har det bara gått utför - det började på botten och gick sedan utför När ska detta infantila trams upphöra?

Daniel Craig! Han skulle säkert klara av att göra Steve Jobs än mer spännande och macho!

Ursprungligen av iMax:

Idag vill vi se prenumerationstjänster som Netflix där man betalar en fast summa varje månad och får tillgång till hela utbudet. Med Plejmo hyr man filmer en och en (till överpriser enligt mig) och man måste ha Flash och koperingsskyddstillägget Widevine installerat. Hallå, det är faktiskt 2015. HTML5 fungerar ypperligt, se bara på Netflix.

Ännu en tjänst att ignorera.

Dock verkar Plejmo ha bra utbud av nyare filmer och bra överskådlighet över filmutbudet. Vilket jag upplever som sämre på Netflix och även iTunes. Fast jag kan ha fel vad gäller utbudet av filmer pga svårt att jämföra? Mycket av utbudet på Netflix är kanske mest skräpfilmer också

1
Bevaka tråden