Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon utility för att välja Förvald printer för jobb och hemma?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, Finns det någon utility för att välja Förvald printer för jobb och hemma? glömmer hela tiden att ställa om... dvs någon som kan ev känna av om jag är på hemma eller företags nätet? Tack på förhand!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-02-02 15:16
Ursprungligen av freejack4051:

Hej, Finns det någon utility för att välja Förvald printer för jobb och hemma? glömmer hela tiden att ställa om... dvs någon som kan ev känna av om jag är på hemma eller företags nätet? Tack på förhand!

ControlPlane

Ursprungligen av IngoX:

Tack, funkar denna även med 10.10?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-02-02 15:47
Ursprungligen av freejack4051:

Tack, funkar denna även med 10.10?

Har släppts två uppdateringar sedan 10.10, så ja, troligen. Men jag har inte testat själv (använde dock föregångaren MarcoPolo förr i tiden)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-02-03 03:24

Är det inte redan inbyggd funktionallitet i OS X som väljer rätt skrivare i dialogen baserat på vad den hittar i nätverket? Jag får alltid (vill jag minnas) rätt printer vald.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-02-03 05:51
Ursprungligen av frazze:

Är det inte redan inbyggd funktionallitet i OS X som väljer rätt skrivare i dialogen baserat på vad den hittar i nätverket? Jag får alltid (vill jag minnas) rätt printer vald.

Funkar inte alltid, om ens någonsin? Jag skrev här om veckan ut från en mac (10.9) som förvalt varje gång ville skicka utskriften till den trådlösa skrivare den vanligtvis bor ihop med, inte till den usb-anslutna skrivare den tillfälligt fick nöja sig med. Och så bör det ju vara, om man valt en förvald skrivare vill man ju att den används även om den för tillfället är i viloläge och behöver väckas av datorn innan den kan hittas i nätverket.

1
Bevaka tråden