Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac besöker imponerande Apple-samling

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

UPPDATERAD. Per-Erik Österlund samlar på Apple-produkter, och har på fyra år fått ihop en imponerande samling. 99mac bjöds på ett exklusivt besök bland välformad plast, metall och kretskort.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-31 11:46
Ursprungligen av Redaktionen:

99mac-pub?

Den här samlingen finns under en begränsad tid uppställd i Stockholm. Vi är sugna på att ordna en visning tillsammans med Per-Erik Österlund. Om det finns tillräckligt med intresse kan vi ordna ett besök någon kväll, med efterföljande Apple-öl. Anmäl intresse via kommentarsrutan nedan.

Läs hela artikeln här

En fin samling. Bara att se den i glatt 99-sällskap är värt en tågresa till kungliga huvudstaden.

Bestäm ett datum! Vardag eller helg spelar mindre roll för mig, det blir tillfälligheter som styr just nu om jag kan passa in resa för en sådan 99mac-pub.

Pub låter intressant o bäst är om den hamnar på en lördag så att jag hinner komma ner(40 mil tar 5-6 timmar m buss)

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2015-01-31 12:35

Låter fint med en bar

Jag är på, men säg till i god tid. Många mils resa!

Va kul att det är fler som vill se. Vi kollar några datum och återkommer men vill gärna ha så många intresseanmälningar som möjligt så fortsätt skriv!

Senast redigerat 2015-01-31 17:23
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-01-31 13:30

Låter intressant. Är eventuellt på om jag är i närheten vid tidpunkten.

Jag är också riktigt intresserad. Kom gärna med ett par datum så får chansen att få till det.

Count me in!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-01-31 18:09

Jag är intresserad!

  • Medlem
  • 2015-01-31 18:16

Skulle faktiskt vara riktigt intressant och det tar ju bara 55 min med flyg så passar datumet så kommer jag.

Är det en lördag är jag intresserad också!

Absolut intresserad!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-01 01:52

Verkar skoj!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-02-01 06:13

+1

Kommer om jag är ledig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-02 00:11

Finns det en lista på alla olika Apple & Mac datorer som finns i samlingen?

Skulle vara intressant att jämföra med min gamla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-02 11:15
Ursprungligen av Redaktionen:

Per-Erik Österlund samlar på Apple-produkter, och har på fyra år fått ihop en imponerande samling. 99mac bjöds på ett exklusivt besök bland välformad plast, metall och kretskort.

Läs hela artikeln här

Hejsan, jag är lätt på att följa med och ta en öl om det blir ett datum och tid där jag har tid

Vad sägs om. . .

. .6:e lr 7:e Mars??

. .vi är Tres Amigos som är gravt frukt-beroende sen den där dagen back in -84, och som naturligtvis
hakar på och nostalgi-dreglar lite!

//Stefan

  • Medlem
  • Vaxholm
  • 2015-02-02 22:32

Intresserad

  • Medlem
  • Umeå
  • 2015-02-03 14:50
Ursprungligen av TureB:

Finns det en lista på alla olika Apple & Mac datorer som finns i samlingen?

Skulle vara intressant att jämföra med min gamla.

Håller med skulle vara riktigt intressant. Kanske till och med har något att bidra med?

Har dock inte möjlighet att komma ner på någon MacPub denna gången.

Jag kommer gärna!

Flera har efterfrågat en lista över de datorer och andra produkter som ingår i samlingen. Nu har vi uppdaterat artikeln med en sådan.

Ursprungligen av McZteff:

. .6:e lr 7:e Mars??

. .vi är Tres Amigos som är gravt frukt-beroende sen den där dagen back in -84, och som naturligtvis
hakar på och nostalgi-dreglar lite!

//Stefan

Helst inte då för då kan jag inte komma. Rent generellt går första lördagen i varje månad tom Juni bort för mig...

Senast redigerat 2015-02-05 08:33

Det här verkar väldigt intressant. 7 eller 8 mars är de enda dagarna som jag kan inom den närmsta tiden.

Vi ska försöka ordna ett gemensamt besök, men datumen beror lite på när Per-Erik har möjlighet. Han har lovat att återkomma med några förslag!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-02-04 15:41

Och jag kan inte förrän i april

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-05 06:56
Ursprungligen av Redaktionen:

UPPDATERAD. Per-Erik Österlund samlar på Apple-produkter, och har på fyra år fått ihop en imponerande samling. 99mac bjöds på ett exklusivt besök bland välformad plast, metall och kretskort.

Läs hela artikeln här

Är också på!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2015-02-05 07:02

Mac samling

Ursprungligen av Redaktionen:

UPPDATERAD. Per-Erik Österlund samlar på Apple-produkter, och har på fyra år fått ihop en imponerande samling. 99mac bjöds på ett exklusivt besök bland välformad plast, metall och kretskort.

Läs hela artikeln här

Är intresserad av ett möte- Har själv en samling på något hundratal macprylar. Kan bli ett givande samarbete.
Hälsn PerM

Också intresserad av en visning!

Har inte samlat på Mackar, men har slängt en Mac på över 25 år, så det är en hel del jag har i garaget nu. Har en hel del press på mig att slänga grejorna, för bilen ska helst kunna komma in.

Besök

Ursprungligen av Redaktionen:

UPPDATERAD. Per-Erik Österlund samlar på Apple-produkter, och har på fyra år fått ihop en imponerande samling. 99mac bjöds på ett exklusivt besök bland välformad plast, metall och kretskort.

Läs hela artikeln här

Jag är även intresserad av att besöka samlingen.
Bengt

Bevaka tråden