Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Okunnig söker assistans start av app

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-01-22 11:02

Hej,

Sköker någon som kan förklara flödet när jag skall få exekverat en kod för en app så den funkar.
Är lekman och behöver därav enkel steg för steg förklaring.

Bakgrund:

Har fått rekat en app som har koden utlagd på Github och min fråga är ju då såklart hur gå tillväga, ladda hem programvara och steg guide: kanske är det så att jag måste skaffa någon form av utvecklarlicens eller kan appen vara byggd på så sätt att den ändå går att köra över webinterface?

tekniker som använts:
•Swift
•iOS >= 7.0, iOS 8 compatible
•Socket.IO for WebSocket

och reken verkar vara att köra Carthage vid setup av det hela?!

Alla små och stora bidrag för att klargöra vad jag behöver göra uppskattas väldigt mycket.

mvh
/Svix

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-01-23 10:13

Det bästa vore väl att fråga utvecklaren hur du får igång det?

Annars borde det väl bara vara att installera Xcode (finns i App Store), klona git-repot och öppna projektfilen. Då ska du kunna köra i simulatorn. För att köra på en fysisk device måste du vara betalande utvecklare.

Edit: Jag kanske bara är gammal, men vad menar du med "Har fått rekat en app" och "reken verkar vara..."?

  • Medlem
  • 2015-01-23 10:28

Tackar för input, Frågan är ställd ett par ggr till utvecklaren men utan svar, därav försöket här. tackar för övriga hänvisningar till Xcode osv. känns ju sådär att behöva vara betalande utvecklare för att köra en app på sin padda.

stort tack Vassius

/Svix

  • Medlem
  • 2015-01-23 10:34

Gällande Reken (rekommendationen);
Det är ett open sourceprojekt som innefattar styrning av ett system och i detta projekt har en av utvecklarna delat sin kod för en iOS app som kan styra systemet från din mobil/padda alt dator förmodar jag.

Ursprungligen av Svix:

Hej,

Sköker någon som kan förklara flödet när jag skall få exekverat en kod för en app så den funkar.
Är lekman och behöver därav enkel steg för steg förklaring.

Bakgrund:

Har fått rekat en app som har koden utlagd på Github och min fråga är ju då såklart hur gå tillväga, ladda hem programvara och steg guide: kanske är det så att jag måste skaffa någon form av utvecklarlicens eller kan appen vara byggd på så sätt att den ändå går att köra över webinterface?

tekniker som använts:
•Swift
•iOS >= 7.0, iOS 8 compatible
•Socket.IO for WebSocket

och reken verkar vara att köra Carthage vid setup av det hela?!

Alla små och stora bidrag för att klargöra vad jag behöver göra uppskattas väldigt mycket.

mvh
/Svix

En länk är aldrig fel.

Ursprungligen av poqapontus:

En länk är aldrig fel.

Exakt min tanke.. Lite "finns i sjön" annars.

  • Medlem
  • 2015-02-02 15:17

Tjenare, ledsen att det tagit tid, Tjejen som utvecklar appen svarade att hon har utvecklarlicens och att appen senare kommer att publiceras och göras möjlig för nedladdning men att den inte är helt färdigutvecklad osv. därav enbart en mock-up och demo via webben möjlig i dagsläget. länk nedan för er som är nyfikna på projektet.

]Github app prog

Demo

Tack för visat intresse iaf.

mvh
Swix

1
Bevaka tråden