Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på webbläsare

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter på jobbet och sliter mitt hår över webbläsar problem. Jag har en macbook pro (early 2011) som kör Mavericks 10.9.5. Har 16gb ramminne och en Crucial MX100 256GB SSD.

Upplever dock att Safari helt plötsligt vägrar köra gmail och andra sidor som är typiska konkurrenter till Apple. Känns helt klart som de riggat operativt helt plötsligt. Har kört Firefox en sväng men upplevde samma sak dvs. att webbläsaren var allmänt tung och seg. Google Chrome ska vi inte ens snacka om. Sitter nu och försöker installera Opera men den vägrar installera. Vad f*n är det som händer???

Orkar inte med att uppgradera till Yosemite än på grund av trim enabler och KEXT kompatibiliteten.

Vad ska jag göra?? Kan tillägga att min nuvarande Mavericks installation är nygjord ifrån en USB sticka.

Tips på hur jag kan omkonfigurera eller på webbläsare som är okända men stabila i mavericks emottages enormt!

Sitter inte på det snabbaste wifi:t och har inte ethernet tillgängligt men jag har uppkoppling men känns inte rimligt att Opera inte klaras av att installera när jag kan skriva här kolla yahoo mail osv.

Nu efter otalet omstarter av installations programmet så kommer det iaf en progress bar. Men går långsamt som satan.
Man blir ju inte direkt förväntansfull över hur snabb själva webbläsaren är om det tar en evighet att installera den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-29 14:16

Mest sannolikt verkar ju att alla dina problem orsakas av ett ostadigt/långsamt wifi/internet.

Det sega är att jag har liknande problem hemma och jag upplever att det blev såhär när jag lade in den senaste uppdateringen för Safari/gjorde clean install av Mavericks i samband med att jag satte in SSD:n.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-29 14:38

Ja, men jag tycker du har fel ingång i din problemformulering. Om du upplever liknande symtom med både Safari, Firefox och Crome tror jag inte att din efterlysning efter "okända men stabila" webläsare kommer att lösa dina problem. Att det tar lång tid att hämta Opera förutsäger inte hur snabb den är som program.

Har du en nyinstallerad SSD? Då skulle jag föreslå att undersöka om det är nåt knas med den (här har jag ingen erfarenhet).
Är det bara aktiviteter på nätet som är tröga? Undersök hur snabb/stabil din uppkoppling verkligen är, tex bredbandskollen.se

Fair enough, här är mina testresultat på bredbandskollen via wifi. Ska testa mitt wifi och ethernet uppkoppling när jag kommer hem ikväll så lägger upp de resultaten då.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-29 14:52

Och förtydliga - om inte annat för dig själv - vad problemet verkligen är. Är det konsekvent bara vissa sidor ("typiska konkurrenter till apple" - vilka är det?) som strular kan man börja fundera på DNS-problem mm. Eller är hela datorn slöare? Och så vidare. Hitta felet innan man lagar på måfå.

Upplevde igår att jag överhuvudtaget inte kunde öppna mail i gmail efter jag loggat in via safari. Om jag däremot bytte browser till chrome så funkar det. Sen är det ju de andra gamla käpphästarna som java etc.

Upplever fortfarande ibland små fall av badbollen. Vilket jag tycker är konstigt med maxat ramminne och en ssd disk.

1
Bevaka tråden