Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pages leverar text från spöke?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2015-01-29 12:47

Hjälp, medan jag sitter och arbetar i Pages och tar en paus kommer det plötsligt upp text so jag inte skrivit.
Ganska osammanhängande och uppenbarligen ngn som märker att ngt är galet.
"Jag har jag vet mig fyra Pontongatan när 20.000 11.13 systemet inte har jättemycket pengar med Bosse Mellberg 45 däri 68 var vad är detta"
Vad är detta? Känner mig ytterst otrygg, jag är en tant så jag kan inte jättemycket. Är datorn kapad? Routern?

Kör du Yosemite med iCloud?
Har du möjlighet att göra en video och posta här?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2015-01-29 13:01
Ursprungligen av keptang:

Kör du Yosemite med iCloud?
Har du möjlighet att göra en video och posta här?

Ja, jag kör Yosemite med iCloud, men jag tror inte jag kan göra en video.
Har försökt att "locka fram" fenomenet igen, men det händer inget.
Menar du att det kan vara iCloud som spökar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-29 13:03

Kan du ha aktiverat diktering som kanske snappade upp något samtal du hade under din paus?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2015-01-29 13:03
Ursprungligen av munvig:

Ja, jag kör Yosemite med iCloud, men jag tror inte jag kan göra en video.
Har försökt att "locka fram" fenomenet igen, men det händer inget.
Menar du att det kan vara iCloud som spökar?

Men, jag har inte Pages aktiverat i iCloud drive.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2015-01-29 13:05
Ursprungligen av IngoX:

Kan du ha aktiverat diktering som kanske snappade upp något samtal du hade under din paus?

Kollade det trots att jag satt väldigt tyst under min paus (åt en väldigt god bulle) med diktering är inte påslagen.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2015-01-29 13:08
Ursprungligen av munvig:

Kollade det trots att jag satt väldigt tyst under min paus (åt en väldigt god bulle) med diktering är inte påslagen.

och vem katten är Bosse Mellberg??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-29 13:29

Lades texten alltså till i samma Pages-dokument som du hade suttit och skrivit i? Eller var det text som kom upp i någon ruta som tillhör ett annat program? Hur såg den i så fall ut?

Har du något program installerat som hanterar urklipsminne (exempel här). Tänker att det kunde kopiera in lite slumpmässiga tidigare urklipp om katten tog en promenad på tangentbordet medan du åt din bulle...

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2015-01-31 12:42
Ursprungligen av IngoX:

Lades texten alltså till i samma Pages-dokument som du hade suttit och skrivit i? Eller var det text som kom upp i någon ruta som tillhör ett annat program? Hur såg den i så fall ut?

Har du något program installerat som hanterar urklipsminne (exempel här). Tänker att det kunde kopiera in lite slumpmässiga tidigare urklipp om katten tog en promenad på tangentbordet medan du åt din bulle...

Tack för att ni försöker hjälpa mig, det lugnar mig lite.
Texten kom upp där jag hade markören i mitt Pagesdokument, jag klickade i och för sig för att få nytt stycke att börja på efter att bullen var färdigäten och då kom texten fram. Tyvärr har jag ingen katt. Har nu försökt få detta att upprepas , men inget händer och nu känner jag mig inte lika skärrad längre, men funderar så klart. Trodde länge att det trots allt var diktatfunktionen, men där är ord jag aldrig tagit i min mun.

Ursprungligen av munvig:

Tack för att ni försöker hjälpa mig, det lugnar mig lite.
Texten kom upp där jag hade markören i mitt Pagesdokument, jag klickade i och för sig för att få nytt stycke att börja på efter att bullen var färdigäten och då kom texten fram. Tyvärr har jag ingen katt. Har nu försökt få detta att upprepas , men inget händer och nu känner jag mig inte lika skärrad längre, men funderar så klart. Trodde länge att det trots allt var diktatfunktionen, men där är ord jag aldrig tagit i min mun.

Kanske dags att skaffa katt- de håller bort onda andar och man har alltid någon att skylla på när det sker konstiga saker med sina prylar

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-02-01 09:31

Vad är det för tangentkombination för Nytt stycke? Du har inte missat tangenterna och valt Klistra in istället? Kopiera kan ju ha kommit från en webbsida tidigare, Aftonbladet eller så.....

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2015-02-01 11:34
Ursprungligen av kenjon:

Vad är det för tangentkombination för Nytt stycke? Du har inte missat tangenterna och valt Klistra in istället? Kopiera kan ju ha kommit från en webbsida tidigare, Aftonbladet eller så.....

Jag använde ingen tangentkombination, jag tryckte på enter. Men om det hade varit ett inklipp borde det väl varit mer sammanhängande?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2015-02-01 11:35
Ursprungligen av Mactastic:

Kanske dags att skaffa katt- de håller bort onda andar och man har alltid någon att skylla på när det sker konstiga saker med sina prylar

Låter absolut som en kanonidé, huvudsaken är att jag inte är/var kapad. Känner mig alltid lite misstänksam mot min router.

1
Bevaka tråden