Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tull i samband med amazonköp?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Edit: Tipsade om en Crucial MX100 512gb ssd disk härinne som jag trodde var snorbillig men jag blandade ihop priserna med en 1tb modellerna så den var inte så mkt billigare. Sen började tråden handla om tullpåslag i samband med köp från Amazon.

Senast redigerat 2015-01-29 13:43
  • Medlem
  • 2015-01-28 23:21

Om man räknar på ett dollarpris på 8,30 så åker du på att betala både tull och moms.

Vilken slutsumma är det som gäller för tullpåslag?

  • Medlem
  • 2015-01-28 23:44
Ursprungligen av JoelBurman:

Vilken slutsumma är det som gäller för tullpåslag?

Varor över 1400:- inkl. moms och frakt måste man betala tull på. Vill minnas att tullen ligger runt 6%.

Ursprungligen av JoelBurman:

Edit: Blandade ihop med priset på en 1 TB disk... så J*vla billigt var inte det här... feel free att låsa.

Snyggt att ta bort hela originalfrågan, och ersätta med en "edit" som blir helt obegriplig om man inte har läst originalfrågan.

Varför inte låta originalinlägget stå kvar, och bara lägga till "editen"?

Amazon var tidigare bra , men senaste tiden jag försökt handla så lägger som själva på moms på priset när man checkar ut
något helt jävla idiotiskt, det är ju detta man hoppas på att slippa

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-01-29 11:46
Ursprungligen av disktant:

Amazon var tidigare bra , men senaste tiden jag försökt handla så lägger som själva på moms på priset när man checkar ut
något helt jävla idiotiskt, det är ju detta man hoppas på att slippa

Du inser väl att det är olagligt att inte betala moms på det du köper från utlandet? Dumt att skylta med det i så fall...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-29 12:20
Ursprungligen av disktant:

Amazon var tidigare bra , men senaste tiden jag försökt handla så lägger som själva på moms på priset när man checkar ut
något helt jävla idiotiskt, det är ju detta man hoppas på att slippa

Ursprungligen av Vassius:

Du inser väl att det är olagligt att inte betala moms på det du köper från utlandet? Dumt att skylta med det i så fall...

disktant bor tydligen inte i Sverige

Edit: insåg att poängen inte framgår om man läser på liten skärm. Då måsta man gå in på medlemsinfo

Ursprungligen av Vassius:

Du inser väl att det är olagligt att inte betala moms på det du köper från utlandet? Dumt att skylta med det i så fall...

Ähh, det är ju upp till posten att se till att saker tullas & momsas, det är ju deras uppdrag av tullverket
släpper dom igenom saker så är det inte mitt problem
det känns ju onödigt att betala i förväg då småsaker oftast slinker igenom

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-01-29 18:27
Ursprungligen av disktant:

Ähh, det är ju upp till posten att se till att saker tullas & momsas, det är ju deras uppdrag av tullverket
släpper dom igenom saker så är det inte mitt problem
det känns ju onödigt att betala i förväg då småsaker oftast slinker igenom

Nej, om posten eller tullen missar det så är det ditt ansvar att deklarera det. Annars gör du dig skyldig till varusmuggling.

http://www.tullverket.se/innehallao/i/interne...

Ursprungligen av Tullverket:

Vad ska jag göra om jag köper en vara och märker att företaget som fraktat varan inte debiterar mig för tull och moms?
Du meddelar Tullverket att du tagit emot en oförtullad vara. Ring TullSvar, 0771-520 520.

1
Bevaka tråden