Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att skriva in kontakter.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-01-24 20:56

Hej. Jag undrar vad det kan vara för fel/inställning som gör att jag får detta problem.

När jag exempelvis ska lägga till en kontakt och skriver in en bokstav i "Förnamn" för att skriva in namnet så hoppar markören ner till efternamn automatiskt. Jag trycker på förnamn igen och den hoppar ner till efternamn. Ska jag sedan radera förnamnet så markerar jag förnamns-raden och trycker på deleteknappen, då hoppar den ner till Efternamn, när jag trycker på deleteknappen igen så hoppar den ner till företag. Det är som att deleteknappen agerar nedåtpil. Ska jag radera förnamn så får jag trycka tillbaka markören på den raden efter varje raderad bokstav. Detta är mycket irriterande.

Känner någon igen sig? Det gäller en iphone 6.

Startat om med en hard reset?

Ursprungligen av Erikz:

Hej. Jag undrar vad det kan vara för fel/inställning som gör att jag får detta problem.

När jag exempelvis ska lägga till en kontakt och skriver in en bokstav i "Förnamn" för att skriva in namnet så hoppar markören ner till efternamn automatiskt. Jag trycker på förnamn igen och den hoppar ner till efternamn. Ska jag sedan radera förnamnet så markerar jag förnamns-raden och trycker på deleteknappen, då hoppar den ner till Efternamn, när jag trycker på deleteknappen igen så hoppar den ner till företag. Det är som att deleteknappen agerar nedåtpil. Ska jag radera förnamn så får jag trycka tillbaka markören på den raden efter varje raderad bokstav. Detta är mycket irriterande.

Känner någon igen sig? Det gäller en iphone 6.

Finns många sätt du kan felsöka på men jag måste fråga om du har swiftkey installerat? Jag hade det och då uppförde sig min telefon precis likadant, prova att ta bort swiftkey och se om det är det som skapar problemet!

1
Bevaka tråden