Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Java

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!
Vi har investerat i en Webbkamera för att ha koll hemma när man jobbar. För att det hela skulle fungera har vi försökt att installera Java 8 på min MacBook Pro men det säger att det är mycket misslyckat. Webbkameran är en D-Link DCS-932 L.
När vi försöker ladda ner Java kommer det en kommentar att vi ska kontakta programleverantören Java.
Är det någon som har några erfarenheter av detta? Dessutom var installationsguiden från D-Link bad.
Välkommen att höra av er.

  • Medlem
  • 2015-01-25 15:59
Ursprungligen av andgustav:

...på min MacBook Pro....

Vilken MacBook Pro?
Vilken version av OS X?

Ursprungligen av andgustav:

...det säger att det är mycket misslyckat....

Berätta gärna lite mer detaljer om vad som sägs i felmeddelandet, och i vilket läge du får felmeddelandet.

Ursprungligen av andgustav:

...När vi försöker ladda ner Java...

Var försöker du ladda ner det?

Här är en länk till nerladdningssidan: http://java.com/sv/download/manual.jsp

Java 8 för Mac kräver minst OS X 10.7.3.

Senast redigerat 2015-01-26 09:03
Ursprungligen av andgustav:

Hallå!
Vi har investerat i en Webbkamera för att ha koll hemma när man jobbar. För att det hela skulle fungera har vi försökt att installera Java 8 på min MacBook Pro men det säger att det är mycket misslyckat. Webbkameran är en D-Link DCS-932 L.
När vi försöker ladda ner Java kommer det en kommentar att vi ska kontakta programleverantören Java.
Är det någon som har några erfarenheter av detta? Dessutom var installationsguiden från D-Link bad.
Välkommen att höra av er.

Har precis fått en ny router från Comhem och var tvungen att installera om dom 3 D - Link kameror jag har.
Lite trassligt med wifi - men deras hemsida frågar ju efter Java - och länken finns där. Du måste också låta Mac acceptera/tillåta programmet i säkerhetsinställningarna. Har alltid varit lite struligt i Safari - så jag kör Firefox när det gäller D-Link.. Har bla en 932 L. Kör den på Ethernet kabel när du gör installationen - sedan wifi. Har koll på dom via datorn - iPhone och iPad - inga problem .....nu.
Men håller med om att deras hemsida och installation lämnar en del övrigt att önska. Många gånger fungerar installationen även om infot på deras sida säger annorlunda. Registrera och hämta sedan hem appen
DLink + så kan du göra en del inställningar där också ( iPhone/iPad). Light versionen funkar också - men sämre inställningsmöjligheter. Använder rörelseaktivering och meddelande gmail.

1
Bevaka tråden