Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte skicka epost

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Plötsligt, är alla e-konton nedkopplade.
Det går att ta emot email, men inte skicka.
Har varit i kontakt med bredbandsoperatören som inte ser några konstigheter hos sig.
Det går att emaila från iPaden, alltså måste det ha med datorn att göra.

Vad kan ha hänt, och var söker jag felet?

Powerbook, Yosemite 10.10.1, Mail.

Senast redigerat 2015-01-24 14:35

Testa att ta bort och lägga till kontot.

Okej Barbapappa, jag provar, verkar inte framgångsrikt... jo jag kunde skicka men istället inte ta emot, alltså omvänt problem

Det verkar som att det är iCloud som spökar på något sätt. Alltså det emailkonto som finns iClous namn. Nu har jag stängt av det, men frågan är - vad har man för nytta av iClouds emailadress?

Ursprungligen av webulven:

...vad har man för nytta av iClouds emailadress?

Som e-post.

Okej, inget märkvrädigare än så. Då kan jag avvaktivera den utan att det påverkar något annat. Tack!!!
När jag gick igenom mina konton visade det sig att portarna ändrats. Mycket mystiskt.

Ursprungligen av webulven:

Okej, inget märkvrädigare än så. Då kan jag avvaktivera den utan att det påverkar något annat. Tack!!!
När jag gick igenom mina konton visade det sig att portarna ändrats. Mycket mystiskt.

Det är inte mystiskt då med Yosemite så kom en ny inställning med i nya Mail. "Automatisk konfiguration".

Den kan lätt ändra portar när den tycker det är lägligt. Så länge funktionen är aktiverad, och den är aktiverad från början vid uppdatering.

EDIT: Sedan har du ingen Powerbook med Yosemite installerat

Ja jag fattar inte riktigt, men det stämmer att den ändrar portar lite som den vill.

1
Bevaka tråden