Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Ny Ipad får tillhörande penna"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple kommer troligen att släppa en egenutvecklad penna till den kommande Ipad Pro med 12,9-tumsskärm, enligt den vanligtvis välunderrättade analytikern Ming-Chi Kuo.

Läs hela artikeln här

Har inga problem med en penna, har själv köpt till en till min iPad. Men snälla Apple, ha det som ett tillägg!

  • Medlem
  • 2015-01-19 17:27

Steve Jobs hela filosofi var ju att en penna inte skulle behövas till pekskärmar. Nej, jag tror inte på en "iPad Pro", jag tror inte heller på tillhörande penna till denna icke existerande produkt.

En iPad Pro kommer att ha en betydligt större användingsområde än den vanliga iPaden pga den större skärmytan. Jag tror att pennan kommer vara ett extra tillbehör som man kan ha för vissa ändamål, t.ex. anteckningprogram med (handstiligenkänning [Apple Newton]) ritprogram/wyteboard program och andra program där man verkligen kan ha nytta av pennan. Pennan tror jag fungerar mer likt wacom penna än vanlig penna. En som känner av avståndet till skärmen, vinkel, hur hårt du trycker pennan mot plattan etc. iOS 8 har lite olika funktioner på t.ex. iPhone 6 och iPhone 6+ (se t.ex. e-mail). Så tror jag också det blir med iPad och iPad Pro (eller skall den heta iPad Plus?).

Annars borde det gå fint att använda iPad Pro utan penna. – Steve Jobs tänkte nog inte att iPaden skulle bli så stor – tror inte heller att han skulle vara emot iPad Pro med penna – en vanlig iPad med penna skulle han nog fortfarande vara emot pennan. Han har ju ändrat sig flera gånger förut… han trodde ju inte heller på iPad från början.

En kul sak skulle vara om iPad Pro kunde användas som Wacom ritplatta eller extra skärm när den är ansluten till datorn (t.ex. via thunderbolt eller lightning-kabel)

Senast redigerat 2015-01-20 09:46

Finns helt klart en marknad för en penna, frågan är väl om Apple tycker att den marknaden är tillräckligt stor för att satsa på.
Jag är fortfarande tveksam till 12,9 också, men vi får se, ryktena börjar bli mer seriösa nu så...

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-01-20 17:16

Väldigt trevligt!

Har själv en Surface Pro med Wacom-penna. Köpte den istället för att köpa en ny vanlig Wacom-platta (dvs utan skärm) som jag använt innan. Wacoms egna bildskärmsplatta var för dyr för mig som amatör. Fick en första generationens Surface Pro med Core i5 för 3000 kr. Förmodligen så kan även en iPad Pro vara mer prisvärd än Wacoms bildskärmsplatta.

Kan inte understryka nog hur mycket bättre det är med kombinerad digitizer/skärm i ett!

Perfekt för oss som håller på med foto eller någon form av grafisk redigering.

1
Bevaka tråden