Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro Retina startar inte

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har en Macbook Pro retina som inte vill starta. Om man sätter i laddare så lyser den orange, och slutar aldrig lysa orange. Har öppnat den och ser att fläktarna snurrar när man sätter i laddaren men inget startljud hörs. Skärmen är helt svart. Har försökt köra reset på PRAM/SMC med okänt resultat.

Vad är nästa steg? Har testat att koppla ur batteriet men då händer verkligen ingenting när man försöker starta, oavsett om laddaren sitter i.

Den blev såhär efter att ha legat oanvänd i några veckor.

Tack, Jacob

Hur gammal är datorn? Hur långt kommer du om du startar den, är det bara svart eller försöker den boota upp?

Jag är inte helt säker men det är den första eller näst första retina 15" som kom ut, cirka 2,5 år. När jag reset:ar PMC så blinkar laddadaptern till i grönt, så någon sorts respons får man. Men så fort laddkabeln är i hör man, om man lyssnar nära, att något händer (förmodligen försöker den starta). Fläktarna snurrar. Inget ljud, ingen bild. Skärmen är inte tänd.

  • Medlem
  • 2015-01-18 13:37

Kan batteriet vara helt urladdat?

Om den är yngre än 3 år så lämna in den och hävda reklamationsrätt.

Ursprungligen av alix:

Kan batteriet vara helt urladdat?

absolut, men den måste väl ha support för att ladda upp det i så fall?

Ursprungligen av pmarriott:

Om den är yngre än 3 år så lämna in den och hävda reklamationsrätt.

Jag har funderat på det, men hur kan jag bevisa att felet är fabrikationsfel?

  • Medlem
  • 2015-01-18 18:02
Ursprungligen av wifijacob:

absolut, men den måste väl ha support för att ladda upp det i så fall?

Det kanske inte tar laddning så snabbt att datorn klarar av att hantera strömkällan korrekt.

Ursprungligen av wifijacob:

Jag har funderat på det, men hur kan jag bevisa att felet är fabrikationsfel?

Om det inte finns tecken på yttre åverkan så brukar man kunna hävda att felet är ursprungligt. Hota med ARN om du tycker du har rätt och de sätter sig på tvären.

1
Bevaka tråden