Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med trial period av Squire

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mediaservrarna/spelarna Plex och XBMC (Kodi) är för klottrade så jag letade efter ett smidigare alternativ likt nedlagda Front Row och hittade för mig okända Squire.

Laddade ner och installerade programmet men det står att min trialperiod är över och att jag måste köpa programmet för att kunna fortsätta.

Har inte installerat programmet tidigare så jag förstår inte hur trialperioden kan vara över så jag mailar utvecklaren och förklarar men får till svar att jag måste ha installerat det tidigare och att mitt enda val är att köpa det. Får ingen annan hjälp.

Jag försöker inte kringgå trialperioden men vill ju testa programmet innan jag köper så jag vet om det är något att ha så jag stänger av Wi-Fi och startar programmet men det står fortfarande att min trialperiod är över så utvecklaren har alltså installerat något på hårddisken så jag behöver er hjälp att få bort det. Har testat att använda AppCleaner men det hittar inte alla filer/tillägg.

Gillar inte utvecklarens ovilja att hjälpa mig men jag förstår att man kanske tror att jag är ute efter att kringå deras trialperiod. Vill bara kunna prova det i 14 dagar för utvärdering, precis som man ska kunna göra. Gillar jag det kommer jag självklart att betala för det så inga moralpredikningar, tack. Om du inte vill hjälpa mig hitta filerna som ligger gömda på hårddisken så behöver du inte svara.

Senast redigerat 2015-01-17 09:21

Har du följt instruktionerna som finns på deras hemsida och tagit bort Squire från Application Support?

Med sådan support från utvecklaren så skulle jag hålla mig långt borta från appen.

Ursprungligen av keptang:

Har du följt instruktionerna som finns på deras hemsida och tagit bort Squire från Application Support?

Med sådan support från utvecklaren så skulle jag hålla mig långt borta från appen.

Ja, jag har tagit bort Squire från Application Support.

Tycker också att utvecklaren är oskälig. Installerade ett program med trial från Adobe och reste sedan bort på semester. Kom hem igen och trialperioden var över så jag mailade Adobe och förklarade. Fick en ny trialperiod och efter att ha kommit fram till att det var något att ha så köpte jag programmet.

Tycker av det jag ser på deras hemsida att Squire verkar vara ett minimalt och snyggt mediacenter vilket jag är ute efter så därför lockar det fortfarande trots utvecklarens ovilja att hjälpa till.

Finns det kanske något alternativ till Squire?

Utan att ha använt Squire så skulle jag gissa på att det är XBMC/Kodi tillsammans med t.ex. iStream (eller liknande).

Alltså någon som försöker tjäna pengar på någon annans arbete.

Föreslår att du kör på Kodi och får bukt på det om du har problem.
Eller Plex.

Squire kan jag minnas är en enklare version av Kodi. Faller inte Plex dig till smaken (vilket jag tycker är den bästa lösningen. Du kan även ändra skins i Plex) så kan du alltid köra Kodi och skinna om till ett enklare interface.

Ursprungligen av keptang:

Utan att ha använt Squire så skulle jag gissa på att det är XBMC/Kodi tillsammans med t.ex. iStream (eller liknande).

Alltså någon som försöker tjäna pengar på någon annans arbete.

Föreslår att du kör på Kodi och får bukt på det om du har problem.
Eller Plex.

Squire är enligt utvecklaren något man knåpat ihop själv.

Plex och Kodi är för plottriga och har för många inställningar som jag inte är intresserad av men som man måste pilla på för att få till det. Finns heller inget skin som är så minimalt som Squire.

Vill inte vara otrevlig men kan vi skippa snacket om att jag ska köra mediacenter som jag inte är intresserad utav och istället fokusera på att ordna så jag kan köra trialperioden?

Ursprungligen av Captain Howdy:

Squire är enligt utvecklaren något man knåpat ihop själv.

Plex och Kodi är för plottriga och har för många inställningar som jag inte är intresserad av men som man måste pilla på för att få till det. Finns heller inget skin som är så minimalt som Squire.

Vill inte vara otrevlig men kan vi skippa snacket om att jag ska köra mediacenter som jag inte är intresserad utav och istället fokusera på att ordna så jag kan köra trialperioden?

Då utvecklaren säger ifrån så går det troligtvis inte att lösa.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Då utvecklaren säger ifrån så går det troligtvis inte att lösa.

Självklart går det att lösa. Det handlar om att hitta alla filerna som tillhör programmet.

Ursprungligen av Captain Howdy:

...istället fokusera på att ordna så jag kan köra trialperioden?

Ett tips är att leta osynliga filer. Kanske är det så att AppCleaner missar de filerna.

http://www.macworld.co.uk/how-to/mac-software...

Ett annat tips är att prova något annat än AppCleaner. Jag brukar själv använda AppDelete.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Självklart går det att lösa. Det handlar om att hitta alla filerna som tillhör programmet.

OM det nu är så att programmet lämnar kvar filer. Nu är inte jag någon utvecklare, men det kan väl vara så att de har sparat MAC-adress eller liknande?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Självklart går det att lösa. Det handlar om att hitta alla filerna som tillhör programmet.

Ett tips är att leta osynliga filer. Kanske är det så att AppCleaner missar de filerna.

http://www.macworld.co.uk/how-to/mac-software...

Tack som fan, det löste problemet! Nu ska jag testa programmet och är det bra kommer jag självklart köpa det. Tack åter igen!

Ursprungligen av barbapappa_86:

...men det kan väl vara så att de har sparat MAC-adress eller liknande?

Visst skulle det kunna vara så. Men eftersom vi har fått reda på att spärren/kontrollen dök upp även när han inte var ansluten till internet, så var den teorin utesluten i det här fallet.

Det måste vara en fil som spökar, och nu har vi fått bekräftat att så var fallet.

1
Bevaka tråden