Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bakgrundsuppdatering av appar endast i WiFi nätverk

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man ställa in så att bakgrundsuppdatering av appar endast görs i WiFi nät?
Eller är det manuell uppdatering som gäller?

Ursprungligen av RolexJocke:

Kan man ställa in så att bakgrundsuppdatering av appar endast görs i WiFi nät?
Eller är det manuell uppdatering som gäller?

Du kan inte enbart lägga till den funktionen för bakgrundsuppdatering. Däremot finns det en rätt smart funktion där du kan välja vilka appar du enbart vill ska kunna använda wifi. Det gör du under Inställningar -> Data - (fjärde högst upp) och scrolla ner så hittar du det. Har engelska versionen så osäker på om det står exakt ordet data.

Ursprungligen av koffas:

Du kan inte enbart lägga till den funktionen för bakgrundsuppdatering. Däremot finns det en rätt smart funktion där du kan välja vilka appar du enbart vill ska kunna använda wifi. Det gör du under Inställningar -> Data - (fjärde högst upp) och scrolla ner så hittar du det. Har engelska versionen så osäker på om det står exakt ordet data.

Tolkar jag det rätt att jag slår på bakgrundsuppdateringar och sedan stänger av alla apparna där du föreslår
så blir de ej uppdaterade av mobildata utan endast av WiFi? Då kommer apparna endast att bli uppdareade
när jag har har kontakt med ett WiFi nät?

  • Medlem
  • 2015-01-17 17:33
Ursprungligen av RolexJocke:

Kan man ställa in så att bakgrundsuppdatering av appar endast görs i WiFi nät?
Eller är det manuell uppdatering som gäller?

Ursprungligen av koffas:

Du kan inte enbart lägga till den funktionen för bakgrundsuppdatering.

Jo det kan man.

Inställningar -> iTunes och App Store.
Se till att "Använd mobildata" är avbockad samt att Automatiska Uppdateringar är påslaget. Nu tvingar du alla uppdateringar att gå via wifi.

Ursprungligen av Dalle:

Jo det kan man.

Inställningar -> iTunes och App Store.
Se till att "Använd mobildata" är avbockad samt att Automatiska Uppdateringar är påslaget. Nu tvingar du alla uppdateringar att gå via wifi.

Helt säker? Så tolkar jag det inte! Jag tolkar det som att Appar uppdateras, Appar hämtas om man har köpt en app en annan iOS-pryl med samma inloggning.

  • Medlem
  • 2015-01-17 19:32
Ursprungligen av koffas:

Helt säker? Så tolkar jag det inte! Jag tolkar det som att Appar uppdateras, Appar hämtas om man har köpt en app en annan iOS-pryl med samma inloggning.

Automatiska hämtningar som du pratar om gör så ja. De hämtar automatiskt appar, musik, iBooks och uppdateringar. Men genom att ta bort "Använd mobildata" så tvingar du telefonen att sköta allt via wi-fi.

Tackar och bugar.

1
Bevaka tråden