Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Word kraschar när jag öppnar dokument

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • MALMÖ
  • 2015-01-17 12:55

Hej!

Mitt Word kraschar när jag öppnar dokument (Office 2011 på OS X 10.6.8). Vet inte hur jag ska börja felsöka. Har installerat om Office men problemet kvarstår. Programmet har funkat felfritt i tre år fram tills nu. Några tips?

/Marcus

Har du även installerat alla tillgängliga uppdateringar? Microsoft AutoUpdate tror jag uppdateringsprogrammet som följer med Office heter.

  • Medlem
  • MALMÖ
  • 2015-01-17 13:41

Japp.

Det började med att Word i dockan fick ett frågetecken över sig när jag skulle öppna det. Programmet hade alltså (av obegriplig anledning) försvunnit från datorn. Jag installerade det på nytt och nu har jag detta problem.

Perfekt när man har en deadline på jobbet som måste klaras av i helgen...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-17 13:55

Är det bara ett/några specifika dokument eller alla?
Kan du starta programmet och skapa nytt dokument och spara det?

  • Medlem
  • MALMÖ
  • 2015-01-17 19:21

Alla Word-dokument som öppnas kraschar programmet, oavsett om de är skapade på min dator, jobbdatorn eller av någon annan person på den personens dator.

När jag skapar ett nytt dokument händer precis samma sak. "Word avslutades oväntat"-rutan etc., innan själva dokumentet hunnit dyka upp på skärmen.

Hur gjorde du ominstallationen av programmet?
Vad rensade du bort innan du gjorde ominstallationen?
Har du installerat alla tillgängliga uppdateringar efter du gjorde ominstallationen?

  • Medlem
  • MALMÖ
  • 2015-01-18 10:38

Gjorde ominstallationen från den köpta originalskivan.

Borde jag ha rensat bort något innan? Hm... Vad och hur?

Tror jag installerat alla tillgängliga uppdateringar.

Ursprungligen av MajaK:

Gjorde ominstallationen från den köpta originalskivan.

Jag menade kanske en lite mer detaljerad beskrivning än det. Men vi glömmer den frågan just nu. Se tips längre ner.

Ursprungligen av MajaK:

Borde jag ha rensat bort något innan? Hm... Vad och hur?

Ja. Ditt gamla Word försvann inte av sig själv, helt utan anledning. Så kanske har du något problem med din dator, eller så har du själv gjort något olämpligt. Och i det läget så tror jag att det är bra att ta bort det gamla Office helt, innan du installerar om.

Jag föreslår att du följer den här instruktionen:
http://support2.microsoft.com/kb/2398768/sv

Och sedan installerar du programmet igen
Och sedan kör du Microsoft Update tills det inte finns fler tillgängliga uppdateringar.

Men det bästa är kanske att börja med att köra Skivverktyg, för att se om din hårddisk mår bra.

  • Medlem
  • MALMÖ
  • 2015-01-18 19:38

Tusen tack, Jesper! Följde dina råd. Yep, hårddisken behövde repareras (tur att jag hade Yosemite på separat hårddisk...) och därefter följde jag instruktionerna i länken för avinstallation. Sedan installerade jag Office på nytt. Funkar.

Tack än en gång!

Marcus

1
Bevaka tråden