Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Siri lär sig snart fler europeiska språk

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Textsträngar i den senaste versionen av IOS tyder på att Siri snart kommer att kunna prata både polska, tjeckiska och slovakiska.

Läs hela artikeln här

Och svenska saknas som vanligt - jag fick ett kortvarigt hopp när jag såg rubriken.

Svenska borde inte vara alltför långt bort med tanke på att vi har välfungerande diktering nu. Polska är ett jättespråk, så det är väl en lågoddsare. Vad gäller tjeckiska och slovakiska är de två väldigt närbesläktade språk som sammanlagt talas av ca 15 miljoner, vilket kanske för tankarna mot en annan för oss välbekant språkgrupp

Får man tro Apples jobbannonser från i somras så jobbar de även på de nordiska språken. Vet inte riktigt hur strategin ser ut, men Sverige är ju ett land som har många smartphones och ett språk som ändå är hyfsat stort i sammanhanget. Gissar att exv Nederländerna ligger rätt högt på listan också.

Ursprungligen av Samuel K:

Svenska borde inte vara alltför långt bort med tanke på att vi har välfungerande diktering nu. Polska är ett jättespråk, så det är väl en lågoddsare. Vad gäller tjeckiska och slovakiska är de två väldigt närbesläktade språk som sammanlagt talas av ca 15 miljoner, vilket kanske för tankarna mot en annan för oss välbekant språkgrupp

Får man tro Apples jobbannonser från i somras så jobbar de även på de nordiska språken. Vet inte riktigt hur strategin ser ut, men Sverige är ju ett land som har många smartphones och ett språk som ändå är hyfsat stort i sammanhanget. Gissar att exv Nederländerna ligger rätt högt på listan också.

Problemet är väl att jänkarna i vanlig ordning blandar ihop Sverige med Schweiz och därmed tror att vi svenskar redan kan kommunicera obehindrat med Siri. Eller att de i vanlig ordning får för sig att vi pratar samma rotvälska som holländarna.

  • Medlem
  • 2015-01-13 23:28
Ursprungligen av BlackSmp:

jag fick ett kortvarigt hopp när jag såg rubriken.

Orutinerat! Våra barnbarnsbarn kommer inte hinna uppleva Siri på svenska under sin livstid. Det ligger nog ett par hundra år framåt i tiden...

Ursprungligen av Dalle:

Orutinerat! Våra barnbarnsbarn kommer inte hinna uppleva Siri på svenska under sin livstid. Det ligger nog ett par hundra år framåt i tiden...

Du vet, hoppet är det sista som...

  • Medlem
  • 2015-01-14 06:49
Ursprungligen av BlackSmp:

Du vet, hoppet är det sista som...

Om Siri hade kommit på svenska tror jag rubriken tydligt hade förkunnat detta.

Ursprungligen av Dalle:

Om Siri hade kommit på svenska tror jag rubriken tydligt hade förkunnat detta.

Hoppet är oförstående för sådan logik

Skämt åsido, Siri börjar bli riktigt bra (se exvis Grubers kommentarer i natt (http://daringfireball.net/2015/01/siri_improvements) och jag skulle gärna ha det till svenska. Trots allt så är min engelska inte tillräckligt bra.

Den är tillräckligt bra för att detta ska fungera, men jag vill gärna få till lite mer:)

  • What is the wheather

  • What is the temperature

  • Where is my wife

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2015-02-23 20:13

Jag upptäckte just den glada nyheten i senaste iOS 8.3 betan att Siri nu finns på Svenska!
Den är som sagt fortfarande i beta, och en del grejer läser den Svenska rösten på engelska.

1
Bevaka tråden