Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internetstrul med Yosemite

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Sedan jag installerade Yosemite på min iMac 21,5" har min internetuppkoppling via WiFi börjat strula rejält.

Att poängteras bör att WiFi't (genom min Airport Extreme) fungerar som de ska för mobilen och Apple TV'n men för själva datorn fungerar det ej.

Efter installationen av Yosemite slog internetuppkopplingen på min Imac ifrån ibland för att sedan fungera igen. Nu fungerar det inte alls.

Jag har provat alla steg på: http://osxdaily.com/2014/10/25/fix-wi-fi-prob... utan resultat.

Någon här som vet hur jag skall gå tillväga och kan hjälpa mej?

Mvh
// Stefan

Mina föräldrar har samma problem. De har en Imac 21,5, standardspec, den första modellen utan cd/dvdbrännare.(senaste?!?)

Kom direkt efter Yosemite uppdateringen. Sen dess har den kopplat till och från wifi flera gånger. Och deras wifi funkar fint på övriga macar, pcs, ipads och iphones. De har knappt ens ändrat inställningar på datorn förutom 5-10 program så jag har inte försökt mig på att återställa den.

Är det liknande för dig TS? Eller är det konstant av för dig?

Ok. Jag har en iMac med cd/dvdbrännare (mitten 2011).

Det är till och från. Trodde de var konstant igår men idag har de funkat till och från igen. Blir galen. Sen har jag fått ett återkommande java runtime environment meddelande oxå som dyker upp efter varje gång datorn varit i vila.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-01-13 09:08

Har ni en router inkopplad? Ett vanligt "fel" är annars att ISPs IPadresser tar slut (om man får flera) vilket kan ge de symtom ni beskriver.

Hej.

Ja, kör genom Airport Extreme.

Testat att återställa din Airport Extreme?

Airdrop kan vara problemet

Prova med att stänga av Airdrop.
Du behöver använda terminalen.
sudo ifconfig awdl0 down
För att återställa
sudo ifconfig awdl0 up

Här hittar du en artikel

https://medium.com/@mariociabarra/wifried-ios...

1
Bevaka tråden